Shark & Co. står bag Danmarks nye møbelkæde

1. februar fik Danmark en ny møbelkæde: HJEMME HOS, med butikker i hele landet, styrket, lokal profilering og stærk webshop-løsning. Vi har trukket butikkerne frem foran kæden, skabt et fælles grundlag og åbnet for et stærkere kendskab og stærkere salg.

Shark & Co. har udviklet konceptet bag den nye kæde i tæt samarbejde med kædens direktør, Lene Witt Johansen, og bestyrelse. Og Shark & Co. står for al markedsføring af HJEMME HOS: Annoncer, kataloger, film, sociale medier, Website, SEO m.m. i et transparent samarbejde med HJEMME HOS’ ledelse og medlemmer

Det er den frivillige kæde Møbelkæden, der er udgangs­punktet for HJEMME HOS. Vi har blandt andet holdt møder med Møbelkædens butikker og leverandører og diskuteret muligheder og retninger med bestyrelsen. Resultatet er et kædekoncept, der åbner for langt mere profilering – uden at udelukke nogen, men med mulig­hed for at være med i flere niveauer.

En ny start og et nyt navn
Møbelkæden har eksisteret i 30 år, men havde det til trods et meget lavt kendskab – også i de områder, hvor butikkerne ligger. I vores tidlige møder med medlemmerne lå det klart, at der var et udtalt ønske om, at der ”skulle ske noget”. Vel at mærke uden at tabe den styrke der allerede var.

Shark & Co. fik derfor mandat til at udvikle en helt ny strategi og et nyt koncept, som efterfølgende blev præ­senteret for alle butikker og leverandører. Begge lejre var begejstrede!

Analyse og konceptudvikling resulterede i navnet ”HJEMME HOS”. HJEMME HOS er netop essensen i medlemmernes produkt. Butikkerne sælger møbler, der skaber hjem for forskellige målgrupper. Her kan man lade sig inspirere og købe møbler, som skaber hjem; hjemme hos dig, hjemme hos din nabo, din genbo, længere nede ad vejen osv.

Ser man på et hus med flere lejligheder kan der være stor forskel på, hvem beboerne er, og hvordan de indretter sig – hvilke møbler de omgiver sig med – men uanset hvad er det altid ”hjemme hos”. HJEMME HOS har desuden en koncept-elasticitet som tilgodeser medlemmernes egne butikker og sortiment, slutkunder og leverandører.

Stærkere kæde – med mindre kæde og mere butik
Tidligere havde kæden – som mange andre frivillige detail­kæder – et kædekontor, der markedsførte kæden, mens hver butik markedsførte sig selv. Vi har vendt markedsføringen om, så kæden nu primært markedsføres gennem butikkerne. Det er den lokale butik, der skal have salget, og det skal den samlede kædeprofilering hjælpe med – i stedet for at konkurrere med.

Den lokale butik har den lokale webshop
Som et tydeligt eksempel på dette er HJEMME HOS’ nye webshop ikke kædens centrale webshop, men en webshop for hver enkelt butik. Her har butikkerne frihed til at føre et lokalt sortiment – lige som de har i butikken. Både det faste og det frie sortiment styres i en central PIM (Product Information Management) hos Shark & Co. Webløsningen med selvstændige shops til hver butik er skab i tæt samarbejde mellem HJEMME HOS, Shark & Co., ux og udviklingshus.

400 fælles m2 og frihed i markedsføring
Med Shark & Co. som aktiv sparringspartner har HJEM­ME HOS indgået et tættere strategisk samarbejde med en række leverandører. Butikkerne samarbejder om 400 m2 fælles kædesortiment. Det giver grundlag for samlet markedsføring, men det lader stadig hver butik føre et eget, lokalt udvalg. Og hver butik kan tilpasse de forskel­lige markedsføringstiltag med egne produkter: I tilbuds­aviser, print- og online-annoncering og sociale medier har hver butik mulighed for selv at vælge de produkter, de vil markedsføre – f.eks. produkter, der ikke føres i resten af kæden, eller produkter, der går godt i deres lokalområde.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk