Kunde
9altitudes

 

Services

Forretningsudvikling
Kommunikation
Corporate image
Kampagner

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen
til at spørge:

Charlotte Hansen Møller, International Marketing Manager hos 9altitudes

Nye højder for sammenhæng og sammenhold

Udfordring

9altitudes er en international, hurtigtvoksende softwarevirksomhed, der specialiserer sig i digitalisering af forretningsprocesser. På kort tid har 9altitudes opkøbt en række virksomheder over hele Europa, og for at skabe bedre sammenhængskraft og konsolidere de opkøbte virksomheder ind i en ny, større sammenhæng havde de brug for en fælles corporate fortælling, som alle uanset nation og kultur kunne samle sig om.

Og det hastede lidt, for de stod overfor at skulle udstille på en messe inden for et af deres kerneforretningsområder – manufacturing – og ønskede sig en stand, der afspejlede den nye fortællings visioner både kommunikativt og visuelt.

Forinden skulle der designes ikoner til deres egen serie af softwareløsninger.

Løsning

Egentlig startede vores samarbejde med ikonerne, som så åbnede døren til nye højder. Ikoner lyder måske som en mindre opgave. Men 9altitudes nøjes ikke. Går ikke på kompromis. Hviler ikke på laurbærrene. Der var mange lag i opgaven og høje krav til udførelsen. Hvert enkelt ikon blev derfor designet til at formidle de unikke fordele, som softwareløsningen er skræddersyet med – samtidig med, at alle ikoner har den samme base for at afspejle, at løsningerne bygges på en anerkendt platform.

Da det var på plads, begyndte arbejdet med at skabe en kernefortælling, der både fungerer som internt kompas og som opfylder behovet for at formidle 9altitudes løfte ud i markedet på en måde, der adskiller dem fra konkurrenterne. Fortællingen levendegør 9altitudes payoff ”reaching new heights” og deres visuelle univers, hvor bjergtinder spiller en central rolle. Ved at bruge bjergbestigning som metafor personliggør vi den rejse, som en større digitaliseringsproces er – hvor man har brug for en erfaren sherpa for at komme helt op over skyerne til de højder, der for alvor giver øget konkurrencekraft.

Messestandens design folder fortællingen yderligere ud både på væggene, men i høj grad også i filmen, der skulle køre på bagvæggen. Her opbyggede vi et detaljeret 3D-bjerglandskab med tre stier til toppen, der hver især tager seeren igennem forskellige manufacturing-processer og de løsninger, 9altitudes tilbyder dertil. Filmen gør brug af klassiske og let genkendelige gamification-elementer for at tiltrække og fastholde de besøgendes opmærksomhed og understrege den værdi, løsningerne tilfører. Funfact: Det krævede over 2 millioner træer i 3D-landskabet at opnå den rigtige atmosfære i filmen! Vi skabte også en overordnet præsentationsfilm om 9altitudes, som skulle vises ved indgangen til messen i et loop med de andre udstilleres. Som prikken over i’et designede vi en brochureholder formet som bjergtinder med indbygget tøris, hvis fine, hvide damp gav følelsen af, at man befinder sig oppe over skyerne.

Shark & Co. Reklamebureau 9altitudes case grafiske elementer ikoner
Shark & Co. Reklamebureau 9altitudes case grafiske elementer messer

Digital transformation rummer en masse muligheder – og vi har meget at tilbyde vores kunder. Derfor har vi også meget, vi gerne vil fortælle. Da vi ønsker, at kundernes samarbejde med 9altitudes skal være nemt, ønsker vi også en klar kommunikation. Det var ikke let at kombinere alt i én kernehistorie. Tekstforfatterne hos Shark gav os dog den ’nede på jorden’ kernehistorie, vi ledte efter – med en masse gode metaforer, der gjorde den let at forstå. De fangede essensen af vores ord og omskrev dem på en måde, vi ikke selv kunne.”

Tim Claes, CCO, og Charlotte Hansen Møller, International Marketing Manager hos 9altitudes

Shark & Co. Reklamebureau 9altitudes case grafiske elementer ikoner
Shark & Co. Reklamebureau 9altitudes case logo på væg
Shark & Co. Reklamebureau 9altitudes case grafiske elementer sherpa