Kunde
Badelement

Services
Ekstern marketingafdeling
Branding
Konceptudvikling
Visuel identitet
Logodesign
Salgspræsentation
Tekstforfatning
PR
Content marketing
Digital strategi/omstillig
Webdesign
SEM
CRO
SoMe
Film
Print
Messestande
Markedsføring i DK, NO og S

 

 

Massiv udvikling og vækst kræver kloge, klare strategier

Udfordring

Vores samarbejde med Badelement startede i 2014, hvor Badelement ønskede sig et bureau med forståelse for deres forretning og marked.

Som en visionær og innovativ virksomhed havde Badelement behov for en marktingpartner, der klogt kunne iscenesætte deres store viden, erfaring og ekspertise inden for både præfabrikerede badekabiner, produktmuligheder og forbrugertrends. Vi har med en virksomhed at gøre, som ofte er firstmover, når det kommer til at implementere markedets krav til fx bæredygtighed og performance – og som har et ulasteligt ry i branchen.

Siden vi lærte dem at kende for snart 7 år siden, er produktionen vokset fra 1500 badekabiner årligt til over 10.000 kabiner årligt. Virksomheden er nu til stede i 4 lande og er vokset fra ca. 100 ansatte til ca. 680 ansatte, og fra 1 fabrik og 1 støberi til 3 fabrikker og 2 støberier. Der er med andre ord fart på Badelement. Det kræver en aktiv spiller, der både kan løbe med bolden og spille sammen med hele holdet.

 

Løsning

Shark & Co. er med årene blevet Badelements eksterne marketingafdeling, der brander og iscenesætter virksomheden og faciliterer samarbejdsprocesser med andre interessenter.

Udover et væld af kampagner har vi sammen med Badelement gjort konceptet Team Badelement til virkelighed, som er et tæt og forpligtende samarbejde med virksomhedens leverandører. Sammen er vi klogere, så hvorfor ikke udnytte synergieffekten mellem temaets medlemmer og sikre en konstant god kvalitet, forsyningssikkerhed og ekstra beredvillighed, når der skal løses kritiske opgaver?

Badelement kunne i 2017 omstille produktionen til at levere bæredygtige badekabiner, der som standard kan indgå i Svanemærket eller DGNB-certificeret byggeri – uden ekstra omkostninger for kunden. Det budskab har vi hos Shark & Co. været med til at udfolde og udvikle.

”Vi anser efterhånden Shark & Co. som en del af vores virksomhed. De kender os og ved, hvad vi står for. Derfor kan de udfordre os og deltage aktivt i vores koncerns videreudvikling og være med til at sørge for, vi er på forkant med markedets muligheder.”

Henning Jørgensen, Partner og Direktør hos Badelement og Hans Henrik Nielsen, CEO hos Badelement.