Bedre Bad – Bedre Energi

57 nye websites og ny digital strategi giver øget trafik og synlighed

I 2018 lancerede vi nye websites for den landsdækkende VVS-kæde Bedre Bad – Bedre Energi: Et kæde-site og 56 medlemssites. Samtidig lagde vi en ny digital strategi for at skabe mere trafik og synlighed af alle 57 sites. En strategi der lægger vægt på SEO og SEM, men også sociale medier.

Søgeordsoptimeringen (SEO) har fokuseret på on-page optimering med det klare mål at synliggøre Bedre Bad – Bedre Energi-medlemmerne lokalt og hovedsitet nationalt. Medlemmerne og bestyrelsen har selv været med til at definere deres spidskompetencer, så de bliver fundet på de fagområder, der er relevante for den enkelte.

Allerede efter et halvt år er det tydeligt, at den digitale strategi giver værdi. Vi har opnået en gennemsnitlig stigning på 65 % i nye besøgende til medlemmernes websites i forhold til samme periode sidste år. Og antallet af brugere, der selv taster web-adressen for at besøge bedrebad.dk, er steget med 132 %, så den øgede synlighed virker også. Navnet Bedre Bad – Bedre Energi hænger ved, og brugerne kan huske webadressen. Når vi ser en stigning i den direkte trafikkanal vidner det om at synligheden og kendskabsgraden er steget. Dette er utroligt positivt da det har været en af opgaverne med Bedre Bad – Bedre Energi arbejdet.

65% flere nye besøgende - 132% mere direkte trafik

De sociale medier (SoMe) er også blevet udnyttet. I takt med en ændring i Facebooks algoritme besluttede vi i samarbejde med Bedre Bad – Bedre Energi at investere mere i strategisk annoncering via de sociale medier. Øget annoncering ville hjælpe med at øge rækkevidden på vores opslag og skabe mere trafik til bedrebad.dk. 

Resultaterne viser, at den gennemsnitlige rækkevidde på Facebook er steget med hele 624 %. Og de sociale medier leverer 143 % flere besøgende til hovedsitet. Alt sammen sammenlignet med den samme periode forrige år. Dette er et klart og tydeligt eksempel på, at når vi kigger på det data vi har til rådighed og arbejder ud fra dette, så ser vi resultaterne!

143% flere besøgende fra sociale medier - 624% stigning i rækkevidde på Facebook

Vi du have inspiration eller sparring til en bedre digital strategi – sociale medier, SEO, SEM – så tal med Sarah eller Dennis.

Sarah Nathalie Pedersen, Online Marketing Manager

Dennis Houmann Pedersen, Online Marketing Manager