Kunde
Bedre Bad – Bedre Energi
Shark & Co. har hjulpet med
- Strategi
- SEO
- SEM
- SoMe
- Content strategi + plan
- Branding
- Visuel identitet
- Web design + drift af hjemmeside
- Intern kommunikation
Hvad siger kunden?
Du er mere end velkommen til at spørge:
Vibeke Biune
Direktør, Bedre Bad – Bedre Energi
Bedre trafik og flere konverteringer
Udfordring
I 2018 lancerede vi for anden gang 57 nye websites for Bedre Bad – Bedre Energi: Ét kæde-site og 56 medlemssites. Samtidig lagde vi en ny, langsigtet, digital strategi for at skabe mere trafik og synlighed af alle 57 sites. En strategi, der lagde vægt på SEO, SEM og en ’always on’ tilgang på sociale medier, der hele tiden justeres på baggrund af den data, indsatsen genererer.
I 2024 var tiden kommet til at konvertere samtlige websites og -shops til en ny CMS-løsning for at opnå bedre mulighed for at optimere både konverteringer og daglig drift. Samtidig gav det mening at dreje hovedfokus for den digitale indsats mere over på hardcore konverteringer fremfor synlighed.
Løsning
Hos Shark & Co. har vi haft Bedre Bad – Bedre Energi under finnerne siden 2013. Som med alle vores kunder er der ikke noget, der hedder at hvile på laurbærrene. Derfor arbejder vi utrætteligt med ”constant care” – at vores indsats altid er klog i forhold til den givne situation. Hvor er vi samfundsmæssigt, hvilke tendenser er fremherskende i markedet, og hvilke politiske vinde blæser? Alt sammen påvirker, hvordan vores indsats ser ud, så vi kontinuerligt kan forbedre resultaterne.
Skiftet til et nyt CMS gav langt friere hænder designmæssigt, end den gamle løsning kunne tilbyde. Så selvfølgelig redesignede vi Bedre Bad – Bedre Energis site med fuldt fokus på lækkerhed, funktionalitet og konverteringsoptimering.
Søgeordsoptimeringens fokus er fortsat på on-page optimering med det klare mål at synliggøre Bedre Bad – Bedre Energi-medlemmerne lokalt og hovedsitet nationalt. Medlemmerne og bestyrelsen har selv været med til at definere deres spidskompetencer, så de bliver fundet på de fagområder, der er relevante for den enkelte.
På tværs af vores kanaler har vi arbejdet med at skære fokus og målgruppen ind til benet, så vi får de rigtige brugere ind på sitet – dem der konverterer.
Den digitale indsats suppleres med en årelang serie af store annoncer i Bo Bedre, hvor Bedre Bad – Bedre Energi viser inspirerende cases med lækre løsninger på badeværelset.
Ved både at have et kædesite og 57 individuelle websites kan vi ved hjælp af annonceflows på tværs af kanaler og tilpasset indhold på de forskellige sites skabe kendskab og trafik både lokalt og nationalt.
Bo Bedre-annoncerne imiterer tendensen til at hente inspiration mange forskellige steder fra og lave moodboards som grundlag for et nyt badeværelse.
Pris pr. lead på nyt badeværelse
Leadkampagnen på Meta gik på nyt badeværelse – altså en betydelig investering for målgruppen. Udover at samle et tilfredsstillende antal leads, var leadprisen også virkelig lav i forhold til den potentielle ROI.
CPC (klikpris)
På Meta havde vores trafik-kampagner fokus på konverteringer på badtjek, energitjek og boligservice – altså områder, hvor det er sværere at få klik end fx badinspiration eller produktnyheder. Den gennemsnitlige Cost Per Click for home improvement–branchen ligger på 4-5 kr., så vores klikpris på 2,63 kr. er yderst fornuftig.
Gns. konverteringsrate på websitet
Redesignet af websitet havde fokus på konverteringsoptimering, og det må man sige lykkes. I kombination med en strategisk indsats på alle vores kanaler er konverteringsraten er steget med hele 572%. Der er især lagt vægt på et indbydende site, hvor man nemt kan finde, hvad man leder efter, og foretage sig de ønskede handlinger – uanset hvor på sitet man befinder sig.
Engagement på websitet
På tværs af vores kanaler har vi arbejdet med at skære fokus og målgruppen ind til benet, så vi får de rigtige brugere ind på sitet. Stigningen i engagement rate vidner om, at de besøgende har fundet indholdet relevant. Dette understøttes yderligere af, at de samtidig bruger 15,71% længere tid på sitet.