Kunde
Bedre Bad – Bedre Energi


Shark & Co. har hjulpet med

  • Strategi
  • SEO
  • SEM
  • SoMe
  • Content strategi + plan
  • Branding
  • Visuel identitet
  • Web design + drift af hjemmeside
  • Intern kommunikation

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen til at spørge:

Carl Christian Holm Frederiksen
Direktør, Bedre Bad – Bedre Energi

Øget kendskab og trafik

Udfordring

Med et ældre website og et behov for øget kendskab var opgaven at skabe og eksekvere en strategi, der gør den landsdækkende VVS-kæde Bedre Bad – Bedre Energi mere synlig både nationalt og i medlemmernes lokalområder.

Løsning

I 2018 lancerede vi 57 nye websites for Bedre Bad – Bedre Energi: Ét kæde-site og 56 medlemssites. Samtidig lagde vi en ny, langsigtet, digital strategi for at skabe mere trafik og synlighed af alle 57 sites. En strategi, der lægger vægt på SEO, SEM og en ’always on’ tilgang på sociale medier, der hele tiden justeres på baggrund af den data, indsatsen genererer.

Søgeordsoptimeringens fokus er på on-page optimering med det klare mål at synliggøre Bedre Bad – Bedre Energi-medlemmerne lokalt og hovedsitet nationalt. Medlemmerne og bestyrelsen har selv været med til at definere deres spidskompetencer, så de bliver fundet på de fagområder, der er relevante for den enkelte.

Den digitale indsats suppleres med et årligt produkt-/inspirationskatalog. Og med et fast tema i en årelang serie af store annoncer i Bo Bedre, hvor Bedre Bad – Bedre Energi viser, hvordan inspiration alle steder fra kan blive til et lækkert badeværelse.

Ved både at have et kædesite og 57 individuelle websites kan vi ved hjælp af annonceflows på tværs af kanaler og tilpasset indhold på de forskellige sites skabe kendskab og trafik både lokalt og nationalt.  

Bo Bedre-annoncerne imiterer tendensen til at hente inspiration mange forskellige steder fra og lave moodboards som grundlag for et nyt badeværelse.

+65%

I det første halve år efter lanceringen af de nye websites så vi en gennemsnitlig stigning på 65 % i nye besøgende til medlemssites i forhold til samme periode sidste år.

+143%

De sociale medier leverer 143 % flere besøgende til hovedsitet sammenlignet med den samme periode sidste år.

+132%

Antallet af brugere, der selv taster web-adressen for at besøge bedrebad.dk, er steget med 132 %.

+624%

Den strategiske annoncering på de sociale medier har betydet, at den gennemsnitlige rækkevidde på Facebook er steget med hele 624 %.

Alle energi- og badkampagner versioneres ud i de forskellige SEM- og linkformater – og tilpasses på både kæde- og forhandlerniveau, så logo og link altid passer til afsenderen.