Kunde
Belimo
Services
Strategi
Branding
Konceptudvikling
Tekstforfatning
PR
Content marketing
E-mail marketing
Digital strategi/omstilling
Webdesign
SEO
CRO
SEM
SoMe
Digitalt content (strategi + plan + eksekvering)
Film
Printannoncer
Salgspræsentation
Brochurer
Messestande og udstillinger
Hvad siger kunden?
Du er mere end velkommen til at spørge: Ole Fornill, Direktør hos Belimo A/S
Fra produktfokus til branding: Bredere kommunikation til markedet
Udfordring
Belimo A/S har siden 1981 været uafhængig dansk agent for Belimo AG i Schweiz – verdens største og ældste leverandør af spjældmotorer, sensorer, ventiler og ventilmotorer.
Da vores samarbejde med Belimo A/S begyndte tilbage i 2015, handlede de første samtaler om behovet for et bureau, der både forstod virksomhedens forretning og produkter. Op til da var kommunikationen udelukkende centreret om produkternes tekniske specifikationer. Og selvom Belimo ganske rigtig tilbyder premium produkter, er de også en virksomhed med en opbygning, der giver kunderne store fordele. Det skulle kommunikationen til markedet også gerne afspejle.
Løsning
I de 8+ år vi har arbejdet med Belimo, har vi været på en fælles rejse for at synliggøre virksomhedens personlighed og forcer. Først og fremmest har vi flyttet kommunikationen til også at omhandle måden, de arbejder på, og de fordele kunden får ved at vælge Belimo: Viden, erfaring, rådgivning og support med uforlignelig tilgængelighed. Alt sammen områder, hvor Belimo er særligt konkurrencedygtig.
Dernæst har en stor del af løsningen også været at gøre Belimos kommunikation mere digital. I den forbindelse har vi haft et særligt fokus på SEO, Google Ads og kampagnerne på LinkedIn og YouTube. Det betyder på ingen måde, at det analoge ikke får samme omtanke. Det er stadig vores fornemmeste opgave at få Belimos DNA til at skinne igennem, når vi designer messer eller tryksager.
”Godt samarbejde kræver gensidig vilje til at investere i relationen. Det er det, vi oplever med Shark & Co. Deres engagement og forståelse af netop vores forretning og målgrupper er enestående og er med til at styrke vores brand, så vi udnytter vores konkurrencekraft bedst muligt.”
Ole Fornill, Direktør hos Belimo A/S
Intensivering af annoncer og organisk aktivitet på LinkedIn har resulteret i 40 % mere trafik til hjemmesiden.
Videokampagner på YouTube fik hævet CTR med over 83 % i løbet af sidste halvår af 2022.
Annonceringen på YouTube har ikke kun skabt øget trafik til hjemmesiden; Den gennemsnitlige sessionstid er også steget med 148 %.