Kunde
Belimo

Services

Services
Online
Kommunikation
Print

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen til at spørge:

Ole Fornill, Direktør hos Belimo A/S

Fra produktfokus til branding: Bredere kommunikation til markedet

Udfordring

Belimo A/S har siden 1981 været uafhængig dansk agent for Belimo AG i Schweiz – verdens største og ældste leverandør af spjældmotorer, sensorer, ventiler og ventilmotorer.

Da vores samarbejde med Belimo A/S begyndte tilbage i 2015, handlede de første samtaler om behovet for et bureau, der både forstod virksomhedens forretning og produkter. Op til da var kommunikationen udelukkende centreret om produkternes tekniske specifikationer. Og selvom Belimo ganske rigtig tilbyder premium produkter, er de også en virksomhed med en opbygning, der giver kunderne store fordele i form af enertioptimering og forbedret konkurrenceevne. Det skulle kommunikationen til markedet også gerne afspejle.

Løsning

I de 8+ år vi har arbejdet med Belimo, har vi været på en fælles rejse for at synliggøre virksomhedens personlighed og forcer. Først og fremmest har vi flyttet kommunikationen til også at omhandle måden, de arbejder på, og de fordele kunden får ved at vælge Belimo. For udover at få sublime, energioptimerende produkter, der øger kundens konkurrencekraft, nyder kunderne også godt af Belimos viden, erfaring, rådgivning og ikke mindst deres support med uforlignelig tilgængelighed. Alt sammen områder, hvor Belimo er særligt konkurrencedygtig.

Dernæst har en stor del af løsningen også været at gøre Belimos kommunikation mere digital. I den forbindelse har vi haft et særligt fokus på SEO, Google Ads og kampagnerne på LinkedIn og YouTube. Det betyder på ingen måde, at det analoge ikke får samme omtanke. Det er stadig vores fornemmeste opgave at få Belimos DNA til at skinne igennem, når vi designer messer eller tryksager.

 

”Godt samarbejde kræver gensidig vilje til at investere i relationen. Det er det, vi oplever med Shark & Co. Deres engagement og forståelse af netop vores forretning og målgrupper er enestående og er med til at styrke vores brand, så vi udnytter vores konkurrencekraft bedst muligt.”

Ole Fornill, Direktør hos Belimo A/S

+40 %

Mere trafik til hjemmesiden

Intensivering af annoncer og organisk aktivitet på LinkedIn har resulteret i 40 % mere trafik til hjemmesiden.

+37,7 %

Bedre konvertering

Strategiske søgekampagner via Google Ads er en meget stærk kanal for Belimo – hele 37,7 % af konverteringer på hjemmesiden kommer herfra.

+148 %

Mere tid på hjemmesiden

Annonceringen på YouTube har ikke kun skabt øget trafik til hjemmesiden; Den gennemsnitlige sessionstid er også steget med 148 %.

+35 %

Bedre organiske placeringer

Vores SEO-indsats har forbedret Belimos organiske placeringer i Googles søgeresultater med mere end 35 %.

Specialdesignet stand til VVS-messe