Kunde
Camping-Specialisten
Services
Branding
Konceptudvikling
Visuel identitet
Logodesign
Naming
Tekstforfatning
PR
Content marketing
Digital strategi
Webdesign
SEO
CRO
SEM
SoMe
e-kataloger
Digitalt content
Film
Skilte, facadebannere
Printannoncer
Nyt, fremtidssikret koncept giver markant løft i markedet
Udfordring
Tungen lige i munden – chancen for forvirring er absolut til stede i denne case som omhandler: Importør, forhandler, test af online indsatser, undervisning af 18 forhandlere, flytning og ny identitet. Men vi vil godt afsløre, at det ender godt… for alle.
Det startede med, at vores kunde Adria, som markedsleder med en andel på + 40%, ønskede at køre nogle forskellige digitale test-indsatser for en udvalgt Adria-forhandler: Campinggaarden Ormslev.
Og det endte med, at opgaven blev noget mere omfattende, end vi havde forudset. For denne forhandler havde endnu en forretning, Camping-Specialisten, som ovenikøbet skulle flytte til en ny lokation. Fra Herning til et helt nybygget Campingcenter i Silkeborg.
Løsning
For at skabe størst mulig synergi mellem forretningerne og markedsføringen udviklede Shark & Co. en helt ny, samlet identitet med fælles navn til de to butikker. Konceptet giver en stærkere position i markedet.
Den nye identitet binder de to forretninger logisk sammen og er markant anderledes, end hvad man er vant til i campingmarkedet. Markedsføringen for Camping-Specialisten skiller sig nu ud med lækre billeder, grafikker med stopeffekt og overskrifter med bid og underfundighed – det manglede da bare, når vognene koster mere end et nyt køkken eller tag på huset på Lykkevej.
Nu var alle: Adria, forhandleren med de 2 største forretninger i Danmark og Shark & Co., klar til at tage fat på den opgave, som udløste alt det ovenstående, nemlig test af digitale indsatser.
”Vi er meget tilfredse med resultaterne af samarbejdet med Shark & Co., hvor vi især har draget fordel af deres kompetencer i strategi- og forretningsudvikling.
Vi har fået et overordnet koncept, der samler vores butikker under ét stærkt og fremtidssikret brand, som fx kan rumme en udvidelse med flere butikker, hvis vi en dag skulle ønske det. Vores forretning er styrket, og konceptet har sat en ny standard i branchen, som gør, at vi skiller os markant ud på markedet.”
– Steen Overgaard, indehaver hos Camping-Specialisten