Kunde
Camping-Specialisten

Services
Branding
Konceptudvikling
Visuel identitet
Logodesign
Naming
Tekstforfatning
PR
Content marketing
Digital strategi
Webdesign
SEO
CRO
SEM
SoMe
e-kataloger
Digitalt content
Film
Skilte, facadebannere
Printannoncer

Et markant løft i markedet

Udfordring

Hvad der startede som en række digitale test-indsatser, endte med at blive til en komplet rebranding af Camping-Specialisten i forbindelse med deres flytning til et helt nybygget campingcenter i Silkeborg i 2020. Sådan startede vores samarbejde med Camping-Specialisten, og siden har vi hjulpet med markedsføring i bred forstand.

Løsning

For at skabe størst mulig synergi mellem markedsføringen af flytningen og det nye campingcenter i Silkeborg udviklede Shark & Co. en helt ny identitet til Camping-Specialisten og et koncept, der gav en stærkere position i markedet.

Den nye identitet er markant anderledes, end hvad man er vant til i campingmarkedet. Og markedsføringen for Camping-Specialisten skilte sig ud med lækre billeder, grafikker med stopeffekt og overskrifter med bid og underfundighed – det manglede da bare, når vognene koster mere end et nyt køkken eller tag på huset på Lykkevej.

Først da identiteten var på plads, tog vi hul på den digitale test-indsats, det hele startede med. Og resultaterne? De var til at tage og føle på. Den store vækst i eksponeringer, klik, gns. klikrate og gns. position på Google har gjort, at vi fortsat får lov at lave SEO, SEM og kampagner for Camping-Specialisten.

”Vi er meget tilfredse med resultaterne af samarbejdet med Shark & Co., hvor vi især har draget fordel af deres kompetencer i strategi- og forretningsudvikling. Vi har fået et overordnet koncept, der samler vores butikker under ét stærkt og fremtidssikret brand, som fx kan rumme en udvidelse med flere butikker, hvis vi en dag skulle ønske det. Vores forretning er styrket, og konceptet har sat en ny standard i branchen, som gør, at vi skiller os markant ud på markedet.”

Steen Overgaard, indehaver hos Camping-Specialisten

129 kr.

Gns. konverteringspris

Prisen afspejler, hvad det har kostet at få personlig kontakt med målgruppen. Denne søgekampagne havde nemlig udelukkende fokus på at få målgruppen til campingvogne og autocampere til at booke en fremvisning, en tid på værkstedet, ringe, sende en mail eller komme ind i butikken.

76,87 %

Gns. engagementsrate

Det høje gennemsnit indikerer, at de mange brugere på hjemmesiden på tværs af alle trafikkanaler har været aktive og engagerende. Det betyder både, at vi har fat i den rette målgruppe i vores annoncering, og at de finder indholdet på hjemmesiden relevant og interessant.

+26 %

Bedre placering på google

Gennem kontinuerlig søgemaskineoptimering har vi forbedret Camping-Specialistens placering i søgeresultaterne på Google, så de nu rangerer endnu højere på side 1.

+33 %

Klikrate på søgeord

Én ting er at få vist flere resultater via en god placering på søgeordet – en anden ting er, at kunderne rent faktisk klikker videre ind på siden. Her har vi på det seneste øget klikraten med over en tredjedel.