Kunde
Credin

 

Services

Forretningsudvikling
Online
Kommunikation
Kampagner

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen
til at spørge:

Tina Schou, Category Marketing Manager
Credin Danmark

Når der er brug for at tale med egen ’dialekt’

Udfordring

Credin Group er et ”glocal” brand med virksomheder i Danmark, Polen, Portugal, Spanien og Sverige, hvor ydelserne er tilpasset hver deres lokale marked. Og samtidig er de en del af Orkla Food Ingredients, der opererer i 21 lande. Men den globale profil er klart mere veldefineret end den danske, og den europæiske corporate voice er ikke altid målrettet netop Credin Danmarks kunder.

Credin Danmark udvikler og producerer bageriingredienser af højeste kvalitet, skræddersyet til bageri, konditori og industrien. Men med en beliggenhed lidt ude på landet i det jyske er det ikke altid lige nemt for virksomheden at tiltrække nye medarbejdere til deres produktion. Derfor ønskede de at gøre sig mere synlige og attraktive overfor potentielle medarbejdere – især de unge – og samtidig styrke deres profil, så det bliver tydeligt, hvad Credin Danmark står for og kan tilbyde både kunder og medarbejdere.

Løsning

Vores samarbejde har først og fremmest handlet om at give Credin Danmark en unik stemme. Sammen startede vi online markedsføring op med Credin Danmark som afsender, hvor budskaberne blev tilpasset netop deres danske og internationale marked. Vi fik skabt en stil og tone til annoncerne og måden at annoncere på, så vi rammer præcist, og der er rød tråd – uanset om formålet er salg i udlandet, inspiration til bagerierne i Danmark eller rekruttering af gæve, jyske produktionsmedarbejdere.

Vi hjalp også med at skabe en række materialer, bl.a. salgsmateriale og inspiration til deres danske bagerikunder.

Og endelig planlagde og eksekverede vi en række film. Nogle med employer branding fokus, hvor medarbejderne og arbejdspladsen er i centrum. Og en corporate film bygget op omkring en kernefortælling om Credin Danmarks ydelser, erfaring, knowhow og løfte til markedet – filmet i deres egne, skønne rammer, med deres egne, skønne medarbejdere.

Shark & Co. Reklamebureau credin case grafiske elementer brød

”Samarbejdet med Shark & Co. er dejligt ukompliceret og fungerer på en måde, der imødekommer vores organisation. De holder ord, og ved hvert skridt, vi har taget med dem, har de vist sig lyttende og indsigtsfulde i vores problemstillinger – og ikke mindst med kompetencerne til at løse dem. Shark & Co. har desuden en størrelse, der gør dem fleksible og nemme at arbejde med. Altid hjælpsomme og servicemindede, og de går gerne den ekstra mil.”

Tina Schou, Category Marketing Manager på Credin Danmark

Shark & Co. Reklamebureau credin case grafiske elementer brød
+84,41%

Kendskab

En stigning på over 84 % efter 3 mdr.  i direkte trafik vidner om øget brandkendskab.

1,83%

Engagement

Den gennemsnitlige klikrate (CTR) på videoannoncer på LinkedIn er 1,83 %, hvilket ligger flot over de 0,40 %, som man typisk anser som værende en god klikrate på denne kanal.

 

14,64 kr.

Lav CPC

på LinkedIn opnåede vi en lav cost per click på kun 14,64 kr. Normalt koster et klik på LinkedIn ofte 35-70 kroner pr. klik, alt efter hvor specifik ens målgruppe er.

+80%

Øget organisk klikrate

Den organiske CTR – når folk klikker på et søgeresultat – er blevet forbedret med 80%, siden vi startede med at arbejde med SEO for Credin Danmark.

Rekruttering

For at vise på en personlig måde hvordan det er at arbejde hos Credin, planlagde vi en række medarbejderinterviews og udarbejdede en filmbaseret rekrutteringskampagne. Kampagnen blev en stor succes – landingssiden ’Karriere hos Credin’ endte med at blive den 2. mest besøgte landingsside på hjemmesiden, kun forbigået af forsiden.

Shark & Co. Reklamebureau credin case grafiske elementer brød og medarbejder
Shark & Co. Reklamebureau credin case grafiske elementer