Kunde
Hedensted Bygger


Shark & Co. har hjulpet med

  • Strategi
  • Branding
  • Konceptudvikling
  • Digital strategi
  • SEO
  • CRO
  • SEM
  • SoMe
  • Content strategi
  • Webdesign
  • Tekstforfatning
  • PR
  • Naming
  • Visuel identitet
  • Logodesign
  • Wayfinding
  • Film
  • Magasin
  • Outdoor
  • Radioreklamer
  • Skilte og facadebannere
  • Printannoncer

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen til at spørge:

Marianne Kjerkegaard og Just Kristensen
Grundejere og projektudviklere

Komplet marketingstrategi for Østjyllands største byggeudstilling

Udfordring

I et offentligt-privat samarbejde mellem Hedensted Kommune og grundejerne Marianne Kjerkegaard og Just Kristensen skulle der skabes en byggeudstilling i det nye, attraktive boligområde, Lille Dalby Bakker, tæt på Hedensted by.

Byggeudstillingen var planlagt fra efteråret 2020 og hen over vinteren 2021, hvor 8 byggefirmaer viser inspirationen til fremtidens husbyggeri. Udover selve byggeudstillingen skulle 53 byggegrunde (etape 3) og 40 byggegrunde (etape 4) markedsføres.

Samtidig ønskede Hedensted Kommune et koncept, hvor byggeudstillingen efterfølgende kunne køre videre andre steder i kommunen, hvor man ønskede at sælge grunde.

Løsning

Sammen med de involverede parter udarbejdede Shark & Co. en komplet marketingstrategi for byggeudstillingen og salget af grunde, som blev sammensat for maksimal effekt – både på tværs af medier og på trods af corona.

Østjyllands største byggeudstilling fortjener hele pakken. Lige fra en stærk visuel identitet, et website, hvor indholdet nemt kan udskiftes, når byggeudstillingen flytter, og en intensiv, online kampagne med vinklen ”Det bare sjovere at bygge i Hedensted”. Nå ja, og et 100-siders boligmagasin i lækkert, kraftigt papir, fyldt med inspiration til nybyggere.

Men hvordan afholder man byggeudstilling, når restriktioner og anbefalinger ændres op til flere gange undervejs? Projektet har krævet stor agilitet fra alle parter, men ved fælles vilje og indsats lykkes det at vise udstillingshusene frem ad flere omgange.

“Fra idé til eksekvering har Shark & Co. været en bærende kraft i udviklingen af konceptet omkring Lille Dalby Bakker. Gennem hele processen har vi oplevet en yderst kompetent sparringspartner, der både har udfordret os og fået tingene til at ske – også på trods af corona, hvor vi har måttet tilpasse planerne markant, ofte i sidste øjeblik. Den agilitet er guld værd, og den har været en afgørende faktor i byggeudstillingens succes.”

Marianne Kjerkegaard og Just Kristensen, Grundejere og projektudviklere

72 timer

I løbet af 72 timer fik vi booket alle datoer/fremvisninger 3 mdr. frem.

81%

4 mdr. efter kickoff har vi solgt 81% af grundene i etape 3, 50 % af grundene i etape 4 og 80% af udstillingshusene.

98%

På websitet ligger vi et pænt stykke over forventningerne/KPI’erne. Folk så gennemsnitligt 48% flere sider pr. besøg og blev på sitet hele 98% længere tid end forventet. Begge dele indikerer, at målgruppen har været godt engageret i indholdet.

100%

Succesen er så stor, at Hedensted kommunen og byggefirmaerne er blevet enige om, at der permanent skal være byggeudstilling i Hedensted på skiftende locations hvert år.