Kunde
HimmerLand
Services
Strategi
Konceptudvikling
Webdesign
Tekstforfatning
SEO
Når tingene forandrer sig, må strategien følge med
Udfordring
HimmerLand har i mange år været bredt kendt for sine golffaciliteter, men i forbindelse med en gennemgribende renovering fik resortet både et gevaldigt æstetisk løft og nogle nye, moderne faciliteter, der gjorde, at de kunne åbne mere op mod flere kundetyper.
Udover en totalrenovering af det eksisterende fik resortet også tilbygget flere og bedre værelser og mødelokaler, et eksklusivt spaområde, en multihal til sport og koncerter, inden- og udendørs padelbaner, en kunstbane til fodbold og legepladser.
Med forvandlingen fulgte behovet for en ny strategi, et nyt website og en relancering af resortet, med det formål at tiltrække nye målgrupper. Kravet til Shark & Co. var bl.a., at løsningen skulle være så fleksibel, at den kunne rumme alle husets aktiviteter og bookingsystemer, og også være agil nok til at kunne håndtere nye tiltag løbende.
Løsning
Løsningen blev et nyt website i et nyt system, men forud kom et strategisk og kreativt arbejde med at skrive kernefortælling, lave visuel identitet og definere de nye målgrupper. Ved først at træde et skridt tilbage, og blive skarp på HimmerLands kernefortælling, essens og løfte til kunderne, havde vi et sikkert kompas at navigere efter, så den røde tråd var synlig på tværs af al kommunikation. De nye målgrupper fokuserede på business-segmentet, de aktive børnefamilier, der er mere til luksus end legeland, par og foodies, der kommer for spaen, maden og forkælelsen, og selvfølgelig fortsat også golf- og sportsentusiaster.
De mange målgrupper og det nye, store ”sortiment” gjorde det nødvendigt at arbejde målrettet med kunderejsen, brugervenlighed og websitets struktur for at sikre, at den enkelte besøgende ville blive mødt af relevant indhold. Det resulterede i en ny menustruktur på websitet, en optimeret bookingproces, mere CTA og fokus på salg, mulighed for at fremhæve sæsonkampagner og 36 nye moduler, som HimmerLand kunne bruge til selv at forny indhold og opbygge nye landing pages løbende.
”Det var vigtigt for os at finde en samarbejdspartner, som havde forståelse for, hvor kompleks en forretning HimmerLand er; En, der tænkte strategisk, kreativt og langsigtet. Vi fik anbefalet Shark & Co. fra vores netværk, og de har leveret en løsning, der ikke kun opfylder vores behov her og nu, men som også er gearet til at understøtte fremtiden og den rejse, vi er på. Vi har oplevet et åbent og transparant samarbejde igennem hele processen, og de har været dygtige til at fange og bevare vores essens midt i en rivende udvikling.”
Mette Ravn, CEO hos HimmerLand