Kunde
Hindsgavl Slot


Services

  • Strategi
  • Digital strategi
  • Branding
  • Visuel identitet
  • Web design + drift af website
  • Tekstforfatning
  • Content strategi + plan
  • E-mail marketing
  • SoMe
  • SEO
  • SEM
  • Interne og eksterne marketingmaterialer
  • Marketing hotline i hverdagen

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen til at spørge:

Trine Bang Skou-NielsenSalgsdirektør på Hindsgavl Slot

Alt andet end et
traditionelt slot

Udfordring

Hindsgavl Slot ønskede en ny kurs for deres kommunikation og tilgang til markedet. Og en visuel identitet der bedre afspejler deres position som et unikt, moderne konferencecenter til de vigtige møder.

Samtidig ønskede de et andet setup for eksterne marketingpartnere, så de fremover kun har én partner til det hele. Dels for at sikre en ensartet stil og tone igennem al deres kommunikation, og dels for at undgå tidskrævende koordinering med mange forskellige parter.

Løsning

Med udgangspunkt i en workshop med Hindsgavl Slot definerede vi deres brand essence, kommunikationsstil, visuelle look og strategien for at nå markedet optimalt. Der skulle skrues op for B2B kommunikationen, så balancen ift. B2C segmentet bedre afspejlede deres forretning.

Med både business og consumer som målgruppe, omlagde vi kommunikationen, så man opnår en langt mere målrettet markedsføring til hver målgruppe. Website og nyhedsbreve blev designet og delt op i business og pleasure, så kommunikationen rammer rent. Det samme med indsatsen på deres sociale medier.

For at gøre den daglige drift på Hindsgavl Slot så nem som mulig udarbejdede vi en række skabeloner og værktøjer, der gør dem i stand til selv at producere tilbudsmateriale, flyers, skilte, menuer m.m. i en håndevending, uden at miste den professionelle røde tråd. Ligeledes er vi tilgængelig for sparring i hverdagen i et setup, der sparer tid og optimerer resultaterne.

Som en del af det større strategiarbejde har vi skabt en ny visuel identitet, hvor arkitekturens mange lag, strukturer og mønstre – bl.a. fra døre, paneler, tapeter og bindingsværk – har inspireret til forskellige grafiske elementer, som trækker historien med frem.

To indgange på websitet sikrer en ren kommunikation til hver sin målgruppe, både visuelt og budskabsmæssigt.

“I vores markedsføring er vi gået fra at have 8 individuelle samarbejdspartnere til kun at arbejde med Shark & Co. Det har gjort en kæmpe forskel for både vores tid og vores resultater.

Jeg oplever et nærværende bureau, der i højeste grad tager ansvar og ejerskab. De eksekverer hurtigt og leverer resultater. Og så byder de ind med kvalificerede løsninger og sørger for, at der er en rød tråd igennem alt vores materiale både internt og eksternt.

Resultatet tydeliggør vores brand essence og fremhæver vores professionalisme overfor kunderne. Men jeg mærker også en stolthed blandt personalet, som er glade for det løft, vores nye strategi og visuelle identitet har givet os.”

Trine Bang Skou-Nielsen, Salgsdirektør på Hindsgavl Slot

90%

Gennem en øget synlighed online oplever Hindsgavl Slot en stigning i salget – især i leasure-segmentet grundet corona-situationen i 2020-21. I sommeren 2020 var belægningsprocenten på hele 90 %.

45%

Åbningsraten på nyhedsbrevet er steget med 15 %-point og ligger nu på 45 %, hvilket er langt over normen i branchen.

876 signups

Det er vigtigt, at Hindsgavl Slot ved præcis, hvornår nyhedsbrevet udkommer, fordi telefonen altid ringer med bookinger, så snart det er sendt ud. Derudover genererede vi 876 nye tilmeldinger til nyhedsbrevet på to måneder med en Facebook lead-kampagne.

83%

På det nye website bruger de besøgende i gennemsnit 83 % mere tid på sitet og ser knap 80 % flere sider sammenlignet med samme periode sidste år. Antallet af besøgende, der lander på en side og så hopper væk igen i stedet for at kigge videre, er reduceret med 33,9 %.

Markedsføringen udføres som digitale flows på tværs af kanaler med fokus på konvertering – sådan kan vi ramme kunden i mange forskellige situationer og føre dem sikkert til handling.

Der er også udviklet en lang række nemme skabeloner, som Hindsgavl Slot kan bruge i hverdagen til forskellige kommunikationsbehov.