Kunde
Hindsgavl Slot


Services

  • Strategi
  • Digital strategi
  • Branding
  • Visuel identitet
  • Web design + drift af website
  • Tekstforfatning
  • Content strategi + plan
  • E-mail marketing
  • SoMe
  • SEO
  • SEM
  • Interne og eksterne marketingmaterialer
  • Marketing hotline i hverdagen

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen til at spørge:

Uffe Høeg Johansen, Direktør på Hindsgavl Slot

Alt andet end et
traditionelt slot

Udfordring

Hindsgavl Slot ønskede en ny kurs for deres kommunikation og tilgang til markedet. Og en ny visuel identitet, der bedre afspejler deres position som et unikt, moderne konferencecenter til de vigtige møder og særlige events.

Samtidig ønskede de et andet setup for eksterne marketingpartnere, så de fremover kun har én partner til det hele. Dels for at sikre en ensartet stil og tone igennem al deres kommunikation, og dels for at undgå tidskrævende koordinering med mange forskellige parter.

Løsning

Med udgangspunkt i en workshop med Hindsgavl Slot definerede vi deres brand essence, kommunikationsstil, visuelle look og strategien for at nå markedet optimalt. Der skulle skrues op for B2B-kommunikationen, så balancen ift. B2C-segmentet bedre afspejlede deres forretning.

Med både business og consumer som målgruppe omlagde vi kommunikationen, så vi fremover kunne målrette markedsføringen specifikt til hver målgruppe. Website og nyhedsbreve blev designet og delt op i business og pleasure, så kommunikationen rammer rent. Det samme med indsatsen på deres sociale medier.

Som deres eneste marketingpartner greb vi også muligheden for at gøre den daglige drift på Hindsgavl Slot så nem som mulig. Til det formål udarbejdede vi en række skabeloner og værktøjer, der gør dem i stand til selv at producere tilbudsmateriale, flyers, skilte, menuer m.m. i en håndevending, uden at miste den professionelle røde tråd.

Vi udarbejder løbende nyt materiale til website og kampagner på baggrund af den tætte kontakt direkte med de forskellige afdelinger på Hindsgavl Slot og dybdegående interviews med nøglemedarbejdere. Alt content designes specifikt til formålet og så det giver mest mulig værdi over tid – ofte kan det leve på mange forskellige måder ved at trække forskellige vinkler frem alt efter konteksten.

Hindsgavl Slot drives af visionære og dynamiske folk, og udviklingen på stedet står aldrig stille. På Shark & Co. er vi tilgængelige for sparring i hverdagen – om alt fra marketing og salg til ESG og strategi – i et setup, der sparer tid og optimerer resultaterne, så Hindsgavl Slot altid står skarpt og relevant for sin målgruppe.

Som en del af det større strategiarbejde har vi skabt en ny visuel identitet, hvor arkitekturens mange lag, strukturer og mønstre – bl.a. fra døre, paneler, tapeter og bindingsværk – har inspireret til forskellige grafiske elementer, som trækker historien med frem.

To indgange på websitet sikrer en ren kommunikation til hver sin målgruppe, både visuelt og budskabsmæssigt.

“I vores markedsføring er vi gået fra at have 8 individuelle samarbejdspartnere til kun at arbejde med Shark & Co. Det har gjort en kæmpe forskel for både vores tid og vores resultater.

Jeg oplever et nærværende bureau, der i højeste grad tager ansvar og ejerskab. De eksekverer hurtigt og leverer resultater. Og så byder de ind med kvalificerede løsninger og sørger for, at der er en rød tråd igennem alt vores materiale både internt og eksternt.

Resultatet tydeliggør vores brand essence og fremhæver vores professionalisme overfor kunderne. Men jeg mærker også en stolthed blandt personalet, som er glade for det løft, vores nye strategi og visuelle identitet har givet os.”

Uffe Høeg Johansen,  Adm. direktør hos Hindsgavl Slot

+23,7%

Flere kunder fra LinkedIn

Igennem en længere periode kørte vi en specialdesignet kampagne målrettet en specifik liste af virksomheder, som kunne være interessante for Hindsgavl Slot. I dag er 23,7 % af disse virksomheder kunder hos Hindsgavl Slot.

 

+12.000

Flere signups til nyhedsbrev

Siden vi startede med BtB- og BtC-nyhedsbreve for Hindsgavl Slot i 2020, har vi genereret ca. 12.000 nye tilmeldinger. Det er vigtigt, at Hindsgavl Slot ved præcis, hvornår nyhedsbrevene udkommer, fordi telefonen altid ringer med bookinger, så snart de er sendt ud.

+45%

Åbningsrate over gennemsnittet

Både Hindsgavl Slots BtB- og BtC-nyhedsbreve ligger stabilt i de seneste 4 år med en åbningsrate på over 45 %, hvilket er langt over normen i branchen.

80%

Omsætning fra eget website

Marketingstrategien for Hindsgavl Slot handler i høj grad om at drive så meget omsætning som muligt fra egne kanaler. Alene det seneste år har indsatsen nedbragt omsætningen gennem OTA’er med ca. 17 % – og dermed også reduceret udgifterne forbundet hermed.

Markedsføringen udføres som digitale flows på tværs af kanaler med fokus på konvertering – sådan kan vi ramme kunden i mange forskellige situationer og føre dem sikkert til handling.

Der er også udviklet en lang række nemme skabeloner, som Hindsgavl Slot kan bruge i hverdagen til forskellige kommunikationsbehov.