Hjemme Hos

Digital strategi giver øget synlighed, trafik og omsætning

Mindre end et halvt år efter lanceringen af nyt website og fælles webshop for HJEMME HOS og kædens ca. 30 medlemmer har hjemmehos.dk set en stigning på 20 % nye besøgende. Og omsætningen i webshoppen er steget med over 60 %. Begge dele sammenlignet med den foregående periode.

Da vi lavede ny, fælles kæde-webshop til HJEMME HOS og kædens ca. 30 medlemmer, udviklede vi også en digital strategi for at skabe øget trafik, synlighed og omsætning. Strategien omfatter blandt andet annoncering på sociale medier (primært Facebook og Instagram), søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering på søgemaskiner (SEM). Alt sammen er blevet implementeret og løbende tilpasset med tilbagekig på de data vi har indhentet.

20% flere besøgende - 60% stigning i webshoppen

På de sociale medier har vi lagt stor vægt på at ramme den rigtige målgruppe på baggrund af data. Vi har sørget for at placere annoncerne optimalt, med den ideelle fordeling af budgettet, og for at holde et stramt kædelook for at styrke kendskabet. Resultatet er både 246 % flere følgere på Facebook, og en øget trafik på 301 % nye besøgende til hjemmehos.dk fra Facebook sammenlignet med de syv foregående måneder.

Den stærke synlighed har bl.a. også givet en stigning på 241 % brugere, der selv taster web-adressen for at besøge hjemmehos.dk. Altså uden søgemaskiner eller links. Det vil sige, at det nye navn HJEMME HOS hænger ved, og brugerne selv kan huske webadressen. At den direkte trafik er steget til websitet ser vi som et klart udtryk for at vores mission er lykkedes. HJEMME HOS Shark & Co. er vi meget tilfredse og stolte over at kæden nu er endnu mere synlig og almen kendt blandt danskerne.

241% højere direkte trafik - 246% flere følgere på Facebook

Vi du have inspiration eller sparring til en bedre digital strategi – sociale medier, SEO, SEM – så tal med Sarah eller Dennis.

Sarah Nathalie Pedersen, Online Marketing Manager

Dennis Houmann Pedersen, Online Marketing Manager