Kunde
Marmorline

 

Services

Forretningsudvikling
Online
Kommunikation
Corporate image
Kampagner
Print

Hvad siger kunden?

Du er mere end velkommen
til at spørge:

Regnar Lykke Jensen Direktør
Marmorline & Co. A/S

Når jysk beskedenhed
får kreativt modspil

Udfordring

Marmorline er en dansk virksomhed, som siden 1999 har designet og produceret flotte badløsninger i høj kvalitet. Kerneproduktet er bordplader med vaske, der formes til perfektion af dygtige medarbejdere, som forvandler pulveriseret råmateriale til skræddersyede badløsninger med slidstærke overflader.

Marmorline har altid været en virksomhed med en meget stærk og meget sympatisk ”show it, don’t tell it”-mentalitet, og af den grund har de gået stille med dørene ift. branding og ladet deres imponerende håndværk og exceptionelle service tale for sig selv. Det er gået godt, og virksomheden er stødt vokset i både størrelse og sortiment – og den vækst havde Marmorline ambitioner om at accelerere yderligere. Men realiteterne var også, at Marmorline befandt sig i et dynamisk marked med konkurrenter, der var meget bedre til at skabe opmærksomhed omkring sig selv. Derfor var der nu brug for at gå mere offensivt til værks og sætte ind med en ny markedsføringsstrategi, som kunne øge brandkendskabet og styrke markedspositionen.

Løsning

Vi skød samarbejdet i gang med en workshop, hvor vi fik indsamlet vigtig viden om, hvem Marmorline er, hvordan de positionerer sig i markedet og vigtigst af alt: Hvad de har af både målsætninger og muligheder. Med en i forvejen solid kundebase, lækre produkter og en velsmurt organisation havde vi et fantastisk fundament at bygge oven på med storytelling, digital synlighed og et stærkt konceptunivers som rød tråd igennem det hele.

I konceptudviklingsfasen kom vi dybt ned i materien, og vi opdagede hurtigt, at Marmorlines selvforståelse centrerede sig meget om håndværket og produktion, krydret med en pæn portion god gammel jysk beskedenhed. Men udefra så vi også en virksomhed, hvor design og inspirationen fra naturen var en mindst lige så stor del af DNA’et, omend det slet ikke fik den plads og anerkendelse, som det fortjente.

Derfra blev konceptet ”Design er vores natur” født og derefter udfoldet i både et nyt inspirationskatalog, prislistekatalog, hjemmeside, sociale medier, digitale og trykte annoncer, bildekoration m.m.

Shark & Co. Reklamebureau marmorline case grafiske elementer
Shark & Co. Reklamebureau marmorline case website
Shark & Co. Reklamebureau marmorline case website på mobil
Shark & Co. Reklamebureau marmorline case grafiske elementer ikoner

”Det fantastiske ved sådan et samarbejde er at blive udfordret og opdage nye sider af sin egen virksomhed. Vores hverdag er produktion, produktudvikling, salg og drift, og det giver stor værdi at få nogen ind, der også ser noget andet, end vi gør. Vi har fået det flotteste katalog til dato og et stærkt koncept, som vi kan se os selv i.”

Regnar Lykke Jensen Direktør, Marmorline & Co. A/S

Shark & Co. Reklamebureau marmorline case grafiske elementer outdoor
Shark & Co. Reklamebureau marmorline case grafiske elementer materialer

Essensen af både design og håndværk er at forme eller at give form til noget. Den indsigt blev nøglen i vores måde at tale på og iscenesætte Marmorline som designvirksomhed.

Første – og mest presserende – opgave vi fik stillet, var at lave et nyt inspirationskatalog. Men som kreativt bureau og strategisk sparringspartner kender vi værdien af et stærkt, gennemtænkt koncept og anbefalede derfor, at vi tog first things first og startede med et koncentreret konceptudviklingssprint, før vi gik i gang med at producere og eksekvere.

Shark & Co. Reklamebureau marmorline case grafiske elementer ler vask
Shark & Co. Reklamebureau marmorline case grafiske elementer ler vask
Shark & Co. Reklamebureau marmorline case visitkort
Shark & Co. Reklamebureau marmorline case grafiske elementer marmor