MENY

Lokal åbningskampagne med bid, fake news og skæve film

Med 100% fokus på mad og et skyhøjt kvalitetskrav skulle vi fortælle alle i Horsens, at MENY kommer til byen.

Når nu MENY består af en flok MADarbejdere, der tænker, taler, lever, ånder, spiser og sælger mad – hvordan indretter man så det perfekte supermarked, hvis man fik helt frit slag?

Den tanke er kampagnen bygget op omkring, og overdrivelse fremmer både forståelsen og det gode grin. Vi kører den kærligt derud, hvor man godt ved, det er utopi – men hvis MENY kunne, så ville de!

 

Fuld skrald på alle kanaler

Alle medier bliver bragt i spil for maksimal effekt. Med købmand Søren i front og ved hjælp af nogle temmelig utraditionelle jobopslag, radioreklamer, fake news-artikler, reklamer i gadebilledet og små, skæve film, er Horsensianerne vist ikke længere i tvivl om, at MENY er kommet til byen. Nogle borgere fik desuden en særlig hilsen fra MENY op til og efter åbningen.

 

Populære opslag gav lav klikpris

På Facebook følte folk sig underholdt – på 5 uger likede 960 personer de annoncerede opslag, 223 kommenterede, vennerne blev tagget og opslagene blev delt 186 gange. Det lyder måske ikke af så meget. Men det er gode tal i forhold til den lille målgruppe, vi satsede på at aktivere. Klikraten (CTR) var helt oppe på 15,78% for det bedst performende opslag, og 5.850 personer klikkede videre til kampagnesitet. Videoerne med Søren var også populære med 259.798 visninger. På grund af opslagenes popularitet var den gennemsnitlige cost-per-click meget lav – kun 50 øre pr. klik!

De annoncerede facebookopslag blev eksponeret for lige over en halv million mennesker og havde en unik rækkevidde på knap 300.000 personer i Horsens og omegn, med en pris pr. 1000 eksponeringer på 21,95 kr. – langt under gennemsnittet.

Samme mønster viste sig for vores Google ads, der på 4 uger fik ca. 240.000 eksponeringer i Horsens og omegn, hvor 5222 personer klikkede sig ind på kampagnesitet. Den gennemsnitlige cost-per-click lå på kun 1,74 kr. Igen en meget lav klik-pris.

Kampagnewebsitet blev i øvrigt lagt ned den første weekend, og det er første gang i Shark & Co.s historie, vi synes et nedbrud er sjovt.

Opmærksomhed udover det lokale

Kampagnen har i dén grad gjort sig bemærket, ikke bare i bybilledet hos Horsensianerne men også på redaktionerne hos Horsens Folkeblad, Retailnews, Dansk Handelsblad og hos en chefredaktør på et statsejet mediehus.

Og selve åbningsweekenden? Den gik over al forventning med et fremmøde og salg over gennemsnittet for nyåbnede butikker.

MENY er ejet af Dagrofa og har i alt 115 MENY butikker rundt om i landet.

 

“Bedste åbningskampagne nogensinde for MENY”

Sådan sagde Bo Petersen, Salgschef Dagrofa. ”Salget var over budget, og så fik vi en opmærksomhed, vi ikke engang havde drømt om: Medier der tog kampagnen op, mere end 700 jobansøgere, kommunen der kontakter os og refererer til vores kampagne. Og så er der den interne fornøjelse i at følge med i kampagnen. Det har virkeligt gjort en forskel at turde at være modig”, udtaler Bo Petersen.  

  

Se mere fra casen her

playknap
playknap
playknap