Kunde
MENY
Services
Konceptudvikling
Kampagne website
SEM
SoMe
Content strategi + plan
Tekstforfatning
Reklamefilm til biograf og sociale medier
Native advertising
Radioreklamer
Outdoor
Guerilla marketing
Hvad siger kunden?
Du er mere end velkommen til at spørge:
Bo Petersen
Salgschef, Dagrofa
Lokal åbningskampagne med bid!
Udfordring
Med 100% fokus på mad og et skyhøjt kvalitetskrav skulle vi fortælle alle i Horsens, at MENY kommer til byen. MENY er ejet af Dagrofa og har i alt 115 MENY butikker rundt om i landet.
Løsning
Når nu MENY består af en flok MADarbejdere, der tænker, taler, lever, ånder, spiser og sælger mad – hvordan indretter man så det perfekte supermarked, hvis man fik helt frit slag?
Den tanke er kampagnen bygget op omkring, og overdrivelse fremmer både forståelsen og det gode grin. Vi kører den kærligt derud, hvor man godt ved, det er utopi – men hvis MENY kunne, så ville de!
Med et udgangspunkt, der hed ’fuld skrald på samtlige kanaler’, blev alle medier bragt i spil for maksimal effekt. Med købmand Søren i front og ved hjælp af nogle temmelig utraditionelle jobopslag, radioreklamer, fake news-artikler, reklamer i gadebilledet og små, skæve film, var Horsensianerne vist ikke længere i tvivl om, at MENY var kommet til byen. Nogle borgere fik desuden en særlig hilsen fra MENY op til og efter åbningen.
“Det har været den bedste åbningskampagne nogensinde for MENY. Salget var over budget, og så fik vi en opmærksomhed, vi ikke engang havde drømt om: Medier der tog kampagnen op, mere end 700 jobansøgere, kommunen der kontakter os og refererer til vores kampagne. Og så er der den interne fornøjelse i at følge med i kampagnen. Det har virkeligt gjort en forskel at turde at være modig.”
Bo Petersen, Salgschef, Dagrofa