Kunde
Microlease
Services
Hvad siger kunden?
Du er mere end velkommen
til at spørge:
Michael A. Hansen, Salgsrådgiver
og Indehaver hos Microlease
Når anti-branding er den bedste branding
Udfordring
Nyopstartede Microlease ville hurtigst muligt ud på markedet i en række større danske byer og havde sat sig nogle ambitiøse mål for salget det første år.
Konceptet fejler intet: No-bullshit leasing af gode, brugte mikrobiler til lav månedlig pris, uden udbetaling eller binding – og med alt inklusiv, undtagen brændstof. Kort sagt et fantastisk pendleralternativ til offentlig transport.
Når udgangspunktet for en lanceringskampagne er ingen kendskab og et praktisk fremfor et ”sexet” produkt, må man samle de skarpeste hoveder og hive de bedste værktøjer op af værktøjskassen. Alt skal spille, og forarbejdet er afgørende for succesen. Ikke kun i forhold til, at budskabet og det visuelle skal være spot on i forhold til målgruppen. Men i allerhøjeste grad også, at den digitale strategi og indsats er rigtig.
Løsning
Det er de færreste, der ville købe en brugt mikrobil, hvis de vandt den store gevinst i Lotto… Så hvordan iscenesætter man bilen, så den får positiv opmærksomhed? Det gør man ved at være bundærlig og sige det, de fleste tænker om små biler.
Det har Carsten Bang fået æren af i vores videokampagne, hvor han sjovt og spydigt sviner en mikrobil til. Tonen i de tilhørende annoncer er et ærligt og faktuelt comeback til Carstens fordomme og præsenterer Microlease som et brand med selvironi og underspillet humor, der i sidste ende understøtter troværdigheden.
Pointen er, at når alt kommer til alt, er Carstens argumenter ligegyldige i forhold til fordelene ved pris, betingelser og den daglige pendlerkomfort – et faktum, som kampagnens resultater bekræfter.
Helt konkret ramte vi 3-måneders målet allerede efter den første måned. Så opjusterede vi naturligvis målet. Men også det mål passerede vi efter kort tid, så Microlease endte med at skulle ud og købe flere biler for at møde efterspørgslen!
”Samarbejdet med Shark & Co. har sikret, at vi er kommet godt og grundigt ud i markedet med vores koncept – faktisk er vi gået 350 % over målsætningen af Microlease-biler, der skulle ud på vejene i den periode, lanceringskampagnen kørte. Vi har med et bureau at gøre, der forstår vores forretning og formår at levere på vores visioner. Og så er der bare god kemi!”
Michael Hansen, Medejer af Microlease
Overgik målsætningen på rekordtid
Allerede efter 1 måned havde vi nået målet for den 3-mdrs testperiode, vi havde aftalt. Og efter 6 mdr. nåede vi deres års-mål for hvor mange biler, de gerne ville have på vejene.
Høj konverteringsrate
Hele 6,11% af alle besøgende på hjemmesiden konverterer. Det er rigtig flot, da man typisk anser en konverteringsrate på over 2% som værende god.
Lav konverteringspris
De seneste 12 måneder har den gennemsnitlige konverteringspris på Google Ads været på 71,11 kroner
Lav cost per view
Den gennemsnitlige CPV på YouTube-kampagnen ligger på kun 0,12 kr. Til sammenligning anser man 0,18 kr. som værende en rigtig god CPV på YouTube-kampagner.