Skærtoft Mølle

Ny emballage med branding og fleksibilitet i fokus

Skærtoft Mølle er ikke kun kendt for økologisk, stenkværnet mel af højeste kvalitet. De er også kendt for deres prisvinderne tilgang til design, hvor emballagen understøtter de gode råvarer.

Der er gået små 10 år, siden emballagen sidst fik nyt design, og i den tid er der kommet mange nye produkter – og senest nye ejere også. Tiden var moden til et opdateret udtryk til deres mel og gryn-produkter. Designet skulle implementeres drypvis, da nuværende lager først skulle opbruges.

 

En løsning udover design

31 forskellige emballager med tilhørende krav om en mindsteproduktion på 40.000 pr. variant. Det var udgangspunktet. I stedet for at starte med design indså Shark & Co., at det fremtidige emballage-lager kunne gøres mere fleksibelt både hvad angår varianter, kampagner, private label og lagerbinding.

Løsningen var fælles ”grundposer” og et fleksibelt etiketdesign. Ja, og så måtte Skærtoft Mølle så efterfølgende investere i etiketteringsmaskine.

Det har givet Skærtoft Mølles indsalgspitch mere værdi, lagerbindingen er meget langt nede, og der er udviklet mere end 10 nye produkter, som er sendt på markedet med virkelig kort responstid. Samtidig opnår man stor kampagne-agilitet, hvor man i perioder kører med andre  produktstørrelser end normalt – etiketten sættes blot på en større eller mindre pose i kampagneperioden.

Shark fik en designopgave men designede også fleksibilitet, mindre lagerbinding og agilitet.

Skærtoft Mølle | Nye emballager til produkterne