Skærtoft Mølle
Øget synlighed, kendskab og brandværdi
Det var primært synlighed og kendskab til deres brand, Skærtoft Mølle ønskede, da vi først satte os ned og talte Social Media-strategi med dem. Nå ja – et øget salg i webshoppen ville bestemt også være en bonus.
KPI’er i overhalingsbanen
Sammen fastlagde vi strategien og satte Key Performance Indicators for Facebook- og Instagram-annoncering. Allerede efter to måneder gik det dog så forrygende, at vi måtte opjustere KPI’erne markant – ellers ville vi nå dem for hurtigt.
Trafik som bevis for øget kendskab
Efter fire måneders annoncering var trafikken til websitet fra de sociale medier steget med hele 743%. Samtidig så vi en stigning på 35% i direkte trafik, hvor folk selv taster brand-navnet oppe i søgefeltet – et tydeligt tegn på større brandværdi.
Click Through Rate over gennemsnittet
Andelen af personer, der klikkede på annoncerne (CTR), lå på knap 14% og 12% på de bedst performende Facebook- og Instagramannoncer. Typisk siger man, at en god CTR på Facebook/Instagram er mellem 2-5%, hvor den gennemsnitligt ligger på omkring 0,72% på Facebook og 0,94% på Instagram. For Skærtoft Mølle var gennemsnittet på 4,4% på tværs af alle annoncer.
Engagerende annoncer skaber værdi
Nøglen til de gode tal er effektfuldt annonceindhold, der rammer målgruppen rent, så de har lyst til at kommentere, tagge hinanden og dele. Det skaber værdi hele vejen rundt – for kunden, for brandet og for bundlinjen.
PS. De måneder, hvor der har kørt annoncer på sociale medier, har været de bedste måneder i webshoppen nogensinde.