Kunde
Skærtoft Mølle
Services
Emballagedesign
Strategi
Markant kortere time to market og meget lavere emballageomkostninger
Udfordring
Skærtoft Mølle er ikke kun kendt for økologisk, stenkværnet mel af højeste kvalitet. De er også kendt for deres prisvindende tilgang til design, hvor emballagen understøtter de gode råvarer.
Der er gået små 10 år, siden emballagen sidst fik nyt design, og i den tid er der kommet mange nye produkter – og senest nye ejere også. Tiden var moden til et opdateret udtryk til deres mel og gryn-produkter. Designet skulle implementeres drypvis, da nuværende lager først skulle opbruges.
Samtidig ønskede Skærtoft Mølle øget synlighed og kendskab til deres brand, da vi først satte os ned og talte strategi med dem. Nå ja – et øget salg i webshoppen ville bestemt også være en bonus. Se resultaterne for brandkampagnen her.
Løsning
31 forskellige emballager med tilhørende krav om en mindsteproduktion på 40.000 pr. variant. Det var udgangspunktet. I stedet for at starte med design indså vi, at det fremtidige emballage-lager kunne gøres mere fleksibelt både hvad angår varianter, kampagner, private label og lagerbinding. Løsningen var fælles ”grundposer” og et fleksibelt etiketdesign. Ja, og så måtte Skærtoft Mølle så efterfølgende investere i etiketteringsmaskine.
Den nye emballage var en designopgave. Men vi designede også fleksibilitet, mindre lagerbinding og agilitet. Det har givet Skærtoft Mølles indsalgspitch mere værdi, lagerbindingen er meget langt nede, og der er udviklet mere end 10 nye produkter, som er sendt på markedet med virkelig kort responstid. Samtidig opnås stor kampagne-agilitet, hvor der i perioder køres med andre produktstørrelser end normalt – etiketten sættes blot på en større eller mindre pose i kampagneperioden.