Kunde
Steel Products
Services
Hvad siger kunden?
Du er mere end velkommen
til at spørge:
Stefan Kirk, CSO
Steel Products
Brand og markedsføring blev kørt i stilling til at indtage nye markeder
Udfordring
Steel Products ønskede at øge deres kendskab overfor nye kundesegmenter, og derfor blev det Shark & Co.’s opgave at yde både strategisk og konceptuel sparring med henblik på at styrke virksomhedens brand og kommunikative afsæt.
For at komme godt fra start var der flere spørgsmål, som skulle kortlægges, undersøges og besvares. Steel Products er en virksomhed med en lang historik og stolte håndværkstraditioner – men hvordan kommunikerer vi, hvem vi er, hvordan vi arbejder og hvilken værdi, vi skaber til nye kunder? Hvordan ser konkurrenterne ud, og hvor ser vi de største muligheder for at indtage nyt territorie?
Løsning
Ét er at analysere dig frem til, hvilken sø, du skal fiske i, og hvor du skal smide linen ud – noget andet er at finde frem til, hvad der er klogest at sætte på krogen. For at finde vores kommunikationsgrundlag og ”strategiske krog” startede vi med at kigge indad: Hvad står Steel Products for?
Med udgangspunkt i indsigterne fra en fælles workshop med ledelse og relevante stakeholders begyndte vi at koge virksomhedens essens ind til en koncentreret fond. Til sidst stod vi tilbage med fire ord, som indkapsler alt det, Steel Products er og gør.
I den nyfundne brand-essens gemte der sig ikke kun et nyt payoff, men også startskuddet til en kernefortælling og koncept, som bl.a. blev foldet ud i et nyt hjemmeside-design med større fokus på bl.a. ESG samt i salgspræsentation, jobopslag og annoncering på LinkedIn, hvilket tilsammen var med til at styrke Steel Products’ sammenhængskraft og konkurrencekraft på tværs af platforme og markeder.