Kunde
Vi bygger
Shark & Co. har hjulpet med
- Strategi
- Branding
- Konceptudvikling
- Forretningsudvikling
- Digital strategi/omstilling
- Kampagnestrategi, opsætning & styring
- Sociale medier
- SEM (Google Ads)
- SEO (søgeoptimering)
- Tekstforfatning
- Content marketing
- Corporate voice
- Corporate identity
- Visuel identitet
- Webdesign
- Salgspræsentation
- Kampagnestrategi
- Digitalt content
- Film Outdoor
- Radioreklamer
- Magasiner
- Skilte, facadebannere m.m.
Hvad siger kunden?
Du er mere end velkommen til at spørge:
Peter Kristensen, Afdelingschef
hos Menzer & Kristensen
Fra pløjemark til publikumssucces
Udfordring
Vi Bygger er en serie af byggeudstillinger med skiftende lokationer. Her tilbydes nysgerrige nybyggere et inspirationsunivers, hvor de både kan blive introduceret for førende byggefirmaer, gå på opdagelse i flotte udstillingshuse, få gratis sparring og rådgivning, kigge grunde og blive klogere på områdets muligheder.
Hver udstilling stables på benene gennem et stærkt partnerkoncept bestående af grundejer, byggefirmaer og en lang række leverandører og sponsorer. Hver aktør samarbejder om et fælles mål, men har hver sit succeskriterium: Med en presset byggebranche er byggefirmaerne på udkig efter varme leads på tværs af landsdele, mens grundejer har fokus på lokal områdebranding og salg af omkringliggende byggegrunde, og slutteligt står en lang række leverandører og sponsorer, som ønsker at skabe øget kendskab og salg af forskellige tjenester og produkter til nybyggersegmentet.
Løsning
I dette ambitiøse projekt blev Shark & Co. hyret ind til at tage plads i byggeudstillingens styregruppe med ansvar for al markedsføring. Her er en af vores vigtigste opgaver at samle, lede og imødekomme alle hovedaktører i en fælles strategi. Trods forskellige interesser kunne vi hurtigt blive enige om én ting: Nøglen til succes for alle parter er at sikre gode besøgstal. Så er spørgsmålet bare, hvordan man gør det bedst – midt i et nedadgående marked, hvor det er en generel udfordring at tiltrække nye, byggeklare kunder.
Først og fremmest handler det om at sælge en drøm; At inspirere, vise mulighederne og tegne et levende billede af, hvad en brun pløjemark med skelpæle kan blive til med den rette ekspertise og lidt kærlighed.
For at skabe særkende og tage hensyn til skiftende partnere får hver udstilling sit eget univers og visuelle identitet, som udfoldes på tværs af web, skiltning, trykt materiale og annoncering på bl.a. Google, Instagram, Facebook, Pinterest og radio.
I en tid hvor meget af nybyggerens indledende research er flyttet online, ønsker vi at sende de besøgende hjem med noget, som forlænger oplevelsen og fastholder opmærksomheden. Blandt det trykte materiale findes derfor et byggemagasin, hvor der er skruet op for lækkerhedsfaktoren og kælet for indholdet, som bl.a. inkluderer områdeinformation, oversigt over udstillingshusene, gode råd til byggeprocessen, redaktionelle annoncer og boliginspiration.
”Samarbejdet med Shark & Co. har kørt godt, men vi har naturligvis også haft øje på effekten. Og her har vi direkte kunne aflæse en succes på vores hjemmesides besøgstal, hvor vi har byggegrunde til salg. Desuden har markedsføringen trukket ekstra mange kunder til byggeudstillingen sammenlignet med konkurrenter. Både når vi ser på antal og reelle kunder, og ikke blot nysgerrige. To vigtige parametre – og to vigtige succeser.”
Lars Svoger, Kommunikationskonsulent, Kolding Kommune
For at få så meget værdi ud af magasinet som muligt valgte vi at skrue helt op for lækkerhedsfaktoren – noget man ville have lyst til at tage med hjem og lade ligge fremme.
Med fokus på inspiration, oplevelse og muligheder skabte vi en platform, hvor vi iscenesatte områdets mange fordele, delte inspiration og tips til byggeprocessen, præsenterede samarbejdspartnere og byggefirmaerne – og ikke mindst gav de besøgende en lækker smagsprøve på, hvad der ventede af inspiration og sparring i de seks flotte udstillingshuse.
Solid branding
Den seneste byggeudstilling, Vi Bygger Kolding, var et nyt navn/brand, som skulle markedsføres. I den periode byggeudstillingen har været markedsført, så vi en flot stigning i mængden af direkte søgninger efter udstillingen. I gennemsnit var der 260 søgninger pr. md. med et peak på 320, hvilket ligger på niveau og endda over andre større/ældre byggeudstillinger i Jylland.
Ekstremt høj organisk klikrate
Resultatet af vores SEO-arbejde har givet en organisk CTR – når folk klikker på et søgeresultat – som ligger på hele 10 %. Man anser normalt en klikrate på 2,5 som helt fin, så det høje resultat vidner om nogle resultater ude på Google, der virkelig har haft den søgendes interesse.