• Du vil ikke bare have brugere på din hjemmeside. Du vil have dem til at gøre noget: Købe, downloade, abonnere – du vil have konvertering!

Konvertering

Konvertering er, når din målgruppe gør, som du ønsker. Det kan være, de køber et produkt. Det kan være de downloader et katalog, udfylder en formular eller ringer til dig. Hver gang en bruger opfylder et mål, du har med din indsats, er det en konvertering.

Der er flere værktøjer, vi kan sætte ind, for at føre brugeren fra blot at kigge til at konvertere:

Nyhedsbreve – direkte kontakt til interesserede kunder

Nyhedsbreve er statistisk set en fantastisk kilde til at konvertere. Måske fordi kunderne allerede har vist interesse ved at sige ja til at abonnere på nyhedsbrevet – måske endda i forbindelse med et tidligere køb.

Kunsten med nyhedsbreve er ikke at kede modtageren, men ramme med det rigtige indhold på det rigtige tidspunkt. Ellers holder de op med at åbne dine nyhedsbreve eller opsiger deres abonnement. Og muligheden for konvertering forsvinder.

Vi kan hjælpe dig med din nyhedsbrevsstrategi. Fra hvad du skal tilbyde brugerne for at de vil sige ja til at abonnere – og fortsætte med det – til strategi for indhold, tone, layout, frekvens og hvilket nyhedsbrevssystem, du bør bruge – eller hvordan du får mest ud af det system, du allerede bruger.

Remarketing /Retargeting – målrettet dem, der kender dig

Der er op til 70 % højere konvertering, når du rammer dem, der har været i kontakt med dig i forvejen, frem for helt nye kontakter. Så der er god mening – og business – i at du henvender dig til brugere, der tidligere har besøgt dit website – eller dine sociale medier.

Vi bruger data til at spore kundernes adfærd – f.eks. i din webshop – og vurderer, hvilken adfærd det er bedst at gå efter. Er det brugere, der blot har været inde og kigge, eller er det et bestemt produkt, de har vist interesse for?

Remarkerting tager tråden op fra brugernes besøg på dit website. Det giver en høj grad af konvertering, leads og synlighed. Og det giver mersalg.

Vi hjælper dig med at analysere data om brugeradfærd på dit website, og sammen finder vi de muligheder, der er. Og så sætter vi dine retargeting-kampagner op – ud fra dit mål og budget.

Marketing automation – følg op med succes

Marketing automation er målrettet én-til-én markedsføring ud fra dine kunders data. Det er målrettet de potentielle kunder, der har vist interesse ved at besøge din hjemmeside – eller måske endda lagt varer i indkøbskurven i din netbutik uden at afslutte købet. Det fastholder kontakten på tværs af kanaler, og du rammer de rette personer i den rette kanal på det rigtige tidspunkt med det rigtige budskab.

Som det ligger i navnet, er det en automatiseret proces, så den kræver ikke din tid i det daglige. Det skal dog sættes op ud fra analyser og segmentering af kundedata, og så skal vi – som med alt andet – sammen opsamle data og justere ud fra de resultater, der kommer.

B-t-B Leadgenerering – få leads, der allerede er interesserede

Vi kan generere en rapport, hvor du kan se, hvilke firmaer og potentielle varme leads, der har besøgt dit website. Hvor længe de har været der, og hvilke sider de har besøgt. Du kan se, hvad de interesserer sig for, så du ved, hvad du skal tilbyde, når du efterfølgende kontakter dem. Det er et unikt redskab, der virkelig kan betyde noget for dit salg.

Du får kontinuerlig rapportering, og vi gennemgår rapporten sammen med dig.