• Hvor let er du at finde på nettet? Hvad gør du for at din målgruppe ender hos netop dig ud af internettets utallige muligheder?

Tiltrækning

Tiltrækning handler, som ordet mere end antyder, om at tiltrække din målgruppe. Det er der forskellige muligheder for. Fællesnævneren er at være relevant og interessant.

SEO – når målgruppen kommer af sig selv

Google og de øvrige søgemaskiner leverer langt det meste trafik på internettet. Og det er brugere, der selv har søgt på et emne, du kan hjælpe dem med. De er allerede interesserede og måske endda parate til at købe. Så det er vigtigt, at de finder dig!

Langt de fleste – som i over 90 % – klikker på et resultat på første side. Det gælder om at dit website vises dér, når det er relevant. Vi hjælper dig med at definere hvilke ord og udtryk, du vil findes på. Hvad søger brugerne efter, og hvad har du af relevant indhold at tilbyde? Indholdet på dit website skal passe til det, din målgruppe søger efter – det hjælper vi også med.

Så hjælper vi dig med at optimere den tekniske del. Der findes stort set altid noget på et website som er ødelæggende i forhold til det, søgemaskinerne kigger efter. Det hjælper vi dig af med.

Foruden alt det, vi kan gøre på dit website (on-page), er det vigtigt at optimere ’off-page’. Det gælder primært om at få andre steder på internettet til at linke til din side. Og ikke bare links fra andre steder, men fra de rigtige andre steder.

SEM – annoncer efter relevante klik

Foruden at optimere dit website, så brugerne kan finde den på søgemaskinerne, kan vi hjælpe dig med at annoncere. SEM (Search Engine Marketing) eller søgemaskineannoncering – ”AdWords” eller ”Google-annoncer” – er ofte en god støtte til at skaffe opmærksomhed på nettet. Det kan skaffe dig plads på søgeresultatets første side, og du betaler pr. klik, så dine penge går ikke til eksponering, men til reel effekt.

Og vi tør næsten love dig, at du kan få bedre resultater eller spare penge på din søgemaskineannoncering. Erfaringen siger os i hvert fald, at vi oftest kan forbedre din SEM med bedre kampagnestruktur, skarpere konverteringsmål og forbedrede klikpriser – det vil iøvrigt gerne bevise for dig.

Det gælder om at vælge de rigtige søgeord og -udtryk. At vælge de relevante annoncetyper og formulere annoncerne rigtigt. En del af annonceringen vil ofte være ”retargeting”, hvor du rammer dem, der allerede har besøgt dit website. Der er op mod 70 % større sandsynlighed for at få dem til at reagere – købe.

Sociale Medier kan give engagement

80 % af danskerne har en profil på mindst ét socialt medie (iflg. Danmarks Statistik). Og de forventer sådan set også at kunne møde virksomheder og organisationer på de relevante platforme – Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, SnapChat, Twitter og hvad de ellers hedder. Du behøver næppe være alle steder, og vi hjælper dig med at vurdere, på hvilke platforme du kan møde din målgruppe og være relevant.

Hvis du er interessant og relevant til stede, kan de sociale medier nemlig give dig synlighed og engagement. Og jo mere engagerede dine følgere er, desto lettere gør du dem til kunder – hvis det for eksempel er målet med dine sociale medier.

Vi kan også hjælpe dig med engagerende indhold: Målrettet og relevant. Oftest skal du forvente at annoncere på sociale medier. Blandt andet vil ”retargeting” – eller ”remarketing” – også være relevant på sociale medier. Altså at annoncere målrettet mod dem, som allerede har vist interesse for dig og din side.

Sociale medier er en kontinuerlig proces. Derfor holder vi løbende møder og workshops, så vi sammen kan planlægge indsatsen og definere fokusområder. Som altid med dine mål for øje.

Content marketing – skab effekt med relevant indhold

Begrebet ’content marketing’ dækker over at levere relevant, inspirerende og engagerende indhold. Det gør du måske allerede, mener du, og det er meget muligt. Rigtig mange virksomheder har dog ikke en struktureret strategi for content-indsatsen. En veldefineret plan giver dig overblik, så du bedre kan få udbytte af din content marketing.

Godt indhold er ikke fyldt med salgsbudskaber. Det drejer sig mere om at engagere målgruppen. At få dem til at kommentere og dele dit indhold. Via sociale medier og ved links. Det, der kaldes ’viral marketing’, er en form for content marketing, hvor dit indhold spredes på nettet fra bruger til bruger til bruger til…

Det gode indhold skal ikke blot være på dit eget website. Det skal for eksempel også på relevante fagsites eller portaler. Det skal på sociale medier. Det skal ud og spredes, og så skal du i øvrigt hele tiden huske, at du har et mål, som du skal følge op på og strukturere og tilpasse indsatsen. Vi hjælper dig med processen – fra strategi og indhold til opfølgning.

Influencer marketing – lad andre fortælle om dig

Anbefalinger og anmeldelser har altid været effektiv markedsføring. Influencer marketing er en form for betalt omtale. Her får vi meningsdannere (bloggere, youtubere m.v.), der har mange følgere på nettet, til at omtale dig, din virksomhed og dit produkt. Meningsdannerens troværdighed spiller med i omtalen, og deres følgere er loyale og interesserede. Hvis din ydelse matcher meningsdannerens normale emner, virker omtalen naturlig og relevant – også selv om det ikke skjules, at det er reklame.

Meningsdannere – ”influencers” – findes i flere størrelser, alt efter hvor mange følgere, de har. De store når ud til flest, men er også dyrest. De små når færre, men er tilsvarende billigere – og ofte er deres troværdighed også højere end de stores. Hvilke, der er relevante at bruge, og hvad de skal bruges til, handler som så meget andet om dit mål. Og bare rolig – det skal vi nok hjælpe dig med.