Hvad er Google Ads?

Hvorfor er Google Ads effektivt?

Med Google Ads kan du målrette dine annoncer mod specifikke søgeord, emner, typer af websites, geografiske placeringer og meget mere. Det sikrer, at dine annoncer kun vises for relevante brugere, på et relevant tidspunkt.

Google Ads tilbyder herudover flere typer af annoncer – bl.a. tekstannoncer i Googles søgeresultater, bannerannoncer på andre websites, Google Shopping/Performance Max annoncer og videoannoncer på YouTube. Fordelen her er, at dine annoncer bliver vist på tværs af internettet.

Er du klar til at høste frugterne af at annoncere gennem Google Ads?

Lad os hjælpe dig i gang
Nyt Google Analytics 4 | GA4
Shark & Co. Sarah og Kathrine - Team online, SEO, SEM, SoMe

Forskellige kampagnetyper i Google Ads

Lad os dykke ned i de mange forskellige typer af kampagner på Google Ads, som kan tilpasses dine forskellige forretningsbehov:

Her er der tale om annoncer der vises, når brugere søger efter specifikke søgeord på Google.

Søgebaseret annoncering

Her er der tale om annoncer der vises, når brugere søger efter specifikke søgeord på Google. Denne type annoncering er særligt effektiv, da den rammer brugerne i det øjeblik, de søger efter produkter eller tjenester og derved udviser en stærk interesse i det, du tilbyder. Det bedste er, at du kun betaler for reel trafik til din hjemmeside, for du skal nemlig først betale, når en bruger klikker på din annonce. Du spilder med andre ord ikke penge på visninger fra brugere, der ikke er interesserede i dit tilbud. Desuden giver det dig mulighed for at få mange visninger gratis, og på den måde får du øget brandbevidstheden uden yderligere omkostninger.

Denne type annoncer fremhæver specifikke produkter med billeder, priser og butiksnavne direkte i søgeresultaterne

Google Shopping / Performance Max med Merchant Center feed

Denne type annoncer fremhæver specifikke produkter med billeder, priser og butiksnavne direkte i søgeresultaterne. Som e-handelsvirksomhed får du derved en visuel fordel, der kan øge klikraten og konverteringerne.

Displayannoncer er visuelle annoncer, der vises på en række websites inden for Googles display-netværk.

Display-annoncering

Displayannoncer er visuelle annoncer, der vises på en række websites inden for Googles display-netværk. De er ideelle til at øge brandbevidstheden og kan tilpasses med forskellige formater som billeder, videoer eller interaktive elementer.

Videoannoncer vises før, under eller efter videoer på YouTube (som ejes af Google).

Video-annoncering

Videoannoncer vises før, under eller efter videoer på YouTube (som ejes af Google). De er med til at fange brugerens opmærksomhed i et mere engagerende format, hvilket er ideelt for branding og storytelling.

App-annoncering

App-annoncering

Her kan du promovere din mobil app på tværs af Google-netværket, herunder Søg, Play, YouTube og tusinder af andre apps. Denne form for annoncering fremmer installationer og brugerengagement ved at målrette mod brugere, der har størst sandsynligvis for at interagere med din app.

Performance Max

Performance Max

Performance Max er en målbaseret kampagnetype, der giver annoncører adgang til alt Google Ads-inventar via én enkelt kampagne. Den optimerer resultater i realtid og på tværs af kanaler ved hjælp af Smart Bidding, baseret på dine konverteringsmål, hvilket fører til flere konverteringer og mere værdi.

Den har erstattet lokale kampagner og tilbyder de samme optimeringsfordele, som butiksbesøg, klik til opkald og rutevejledninger, for at understøtte dine offline mål.

I tvivl om, hvilke kampagnetyper, der passer bedst til dine mål?

Få en snak om den bedste strategi for din forretning

Fordele ved Google Ads

Flere leads og kunder

Google Ads er et kraftfuldt værktøj til leadgenerering, som er designet til at drive trafik til din hjemmeside eller butik. Med den rette strategi kan du bruge platformen til at tiltrække potentielle kunder, der aktivt er på udkig efter det, du tilbyder. Når du målretter specifikke søgeord og demografiske oplysninger, sikrer du, at dine annoncer kun vises for de mest relevante brugere. På den måde øger du chancerne for konverteringer og salg.

Markedsindsigt

Ud over at drive trafik og salg giver Google Ads også adgang til en skattekiste af data om dine kunder og deres adfærd. Ved at analysere denne data kan du få indsigt i, hvilke søgeord der fungerer bedst, hvilke annoncer der får mest engagement, og hvilke geografiske områder og demografiske grupper der reagerer mest positivt på dine kampagner. Du får også adgang til auktionsindsigt på visse kampagner, hvor du kan se hvilke virksomheder, der byder imod dig på dit brand. Al denne information er uvurderlig, når det kommer til at forfine din markedsføringsstrategi og optimere dine annoncer for endnu bedre resultater.

Tag fat i os for at få mere at vide om fordelene for netop din virksomhed.

Sådan kommer du i gang med Google Ads

For at starte med Google Ads skal du først oprette en konto. Når kontoen er oprettet, vil Google guide dig gennem processen med at opsætte dine annoncer.

Ønsker du ikke selv at skulle bøvle med kontooprettelse, kampagnestrategier eller at udarbejde annoncer og landingssider med en høj Quality Score, vil vi med glæde hjælpe dig med din Google Ads markedsføring.

Vi hjælper dig gerne godt i gang