Forskellige kampagnetyper i Google Ads
Lad os dykke ned i de mange forskellige typer af kampagner på Google Ads, som kan tilpasses dine forskellige forretningsbehov:
Vi du gerne have dine produkter eller tjenester vist, når brugere søger efter ord eller er i en målgruppe, der er relevant for din virksomhed? Så er Google Ads stedet, du skal være.
Google Ads – tidligere kendt som Google AdWords – er Googles egen annonce-platform, som er designet til at booste din forretnings vækst.
Her kan virksomheder lave annoncer, der målrettes mod deres potentielle kunder på baggrund af specifikke søgeord eller søgeadfærd. Google Ads fungerer som en genvej til at nå de målgrupper, der allerede har en interesse i det, du tilbyder.
Overvejer du Google Ads til din virksomhed?
Med Google Ads kan du målrette dine annoncer mod specifikke søgeord, emner, typer af websites, geografiske placeringer og meget mere. Det sikrer, at dine annoncer kun vises for relevante brugere, på et relevant tidspunkt.
Google Ads tilbyder herudover flere typer af annoncer – bl.a. tekstannoncer i Googles søgeresultater, bannerannoncer på andre websites, Google Shopping/Performance Max annoncer og videoannoncer på YouTube. Fordelen her er, at dine annoncer bliver vist på tværs af internettet.
Er du klar til at høste frugterne af at annoncere gennem Google Ads?
Lad os hjælpe dig i gangNår en bruger foretager en søgning på Google, afholder Google lynhurtigt og helt automatik en annonceauktion, hvor virksomheder byder på de søgeord, de finder relevante for deres forretning.
Auktionen påvirkes ikke kun af de enkelte virksomheders bud, men også af, hvor relevante deres annoncer og landingssider er. Det måler Google ved hjælp af en såkaldt Quality Score, som er afgørende for prisen.
Det er også i forhold til Quality Score, at man kan tale SEO ind i sin Google Ads løsning. For jo bedre en landingsside er SEO-optimeret, og jo mere teknisk velfungerende den er, jo bedre er sandsynligheden for en god oplevelse for den slutbruger, der lander på din hjemmeside.
Ikke sikker på, hvor du skal starte?
Google Ads er et kraftfuldt værktøj til leadgenerering, som er designet til at drive trafik til din hjemmeside eller butik. Med den rette strategi kan du bruge platformen til at tiltrække potentielle kunder, der aktivt er på udkig efter det, du tilbyder. Når du målretter specifikke søgeord og demografiske oplysninger, sikrer du, at dine annoncer kun vises for de mest relevante brugere. På den måde øger du chancerne for konverteringer og salg.
Ud over at drive trafik og salg giver Google Ads også adgang til en skattekiste af data om dine kunder og deres adfærd. Ved at analysere denne data kan du få indsigt i, hvilke søgeord der fungerer bedst, hvilke annoncer der får mest engagement, og hvilke geografiske områder og demografiske grupper der reagerer mest positivt på dine kampagner. Du får også adgang til auktionsindsigt på visse kampagner, hvor du kan se hvilke virksomheder, der byder imod dig på dit brand. Al denne information er uvurderlig, når det kommer til at forfine din markedsføringsstrategi og optimere dine annoncer for endnu bedre resultater.
Tag fat i os for at få mere at vide om fordelene for netop din virksomhed.For at starte med Google Ads skal du først oprette en konto. Når kontoen er oprettet, vil Google guide dig gennem processen med at opsætte dine annoncer.
Ønsker du ikke selv at skulle bøvle med kontooprettelse, kampagnestrategier eller at udarbejde annoncer og landingssider med en høj Quality Score, vil vi med glæde hjælpe dig med din Google Ads markedsføring.
Vi hjælper dig gerne godt i gang