1. november 2021
Hvad betyder Instagrams nye “link-stickers” for dig – og hvordan kommer du i gang?
I dag laves 400 millioner Instagram stories hver eneste dag. Ja, du er med garanti blevet eksponeret for en story, mens du surfer rundt på Instagram. Stories har for længst overgået almindelige opslag. Formatet er mere afslappet og nemmere at arbejde med, fordi du kan nå langt ud og samtidig interagere med dine følgere ved brug af de mange funktioner bl.a. meningsmålinger og spørgsmål. Du har måske benyttet dig af ’swipe-up’ funktionen på stories fra større influencere og virksomhedsprofiler, hvor du bliver ført direkte ind på et produkt, en informationsside, en artikel eller lignende. Faktisk viser undersøgelser, at omkring 25% af brugerne på platformen bruger swipe-up funktionen.
Grænsen på 10.000 følgere er væk
Swipe-up funktionen var udelukkende en gratis funktion for profiler med over 10.000 følgere. Og det er altså langt de færreste influencere og virksomheder, der er oppe i den størrelse. For alle ’mindre’ profiler var opsætningen af en annonce med Instagram-story som placering, den eneste mulighed for at benytte sig af den populære swipe-up funktion. MEN, med Instagrams lancering af den nye “link-sticker” funktion, bliver det nu muligt for alle at linke direkte videre i deres stories! Hop over på denne side hvis du vil vide mere om Sharks kompetencer og hvordan vi skræddersyer en digital strategi.
Den nye funktion er en kæmpe gave til mindre influencere og virksomhedsprofiler, der nu har mulighed for at vokse sig større. Faktisk har over 72% af Instagrams brugere købt et produkt, de har set på Instagram. Det er derfor på ingen måde irrelevant at kunne linke direkte videre til et produkt eller læse mere om en service. Link-stickers kan være med til at øge mere trafik over til dit eget website. Og det er virkelig nemt at komme i gang med. På nuværende tidspunkt er Instagram i gang med lanceringen. Du vil inden for nærmeste fremtid kunne gøre brug af link-funktionen på din Instagram profil.
Sådan tilføjer du en link-sticker til din Instagram story:
- Klik på det lille blå kryds på dit profilbillede eller det store + oppe i topmenuen
- Er du kommet ind via profilbilledet er ’historie’ allerede valgt, ellers skal du sørge for at vælge ’historie’ som opslagstype
- Tag et billede eller upload et billede fra dit galleri
- Klik på sticker-funktionen (lille firkant med smiley)
- Vælg link-sticker
- Tilføj det link, du vil og klik på færdig
- Placer din link-sticker, hvor du vil have den på din story. Du kan også klikke på den for at ændre farve
Vil du vide mere?
Så kontakt Sarah eller Thilde i dag på tlf. 76 82 70 11
https://www.websiterating.com/da/research/instagram-statistics/