Nyheder


Velkommen til Tatevik

onsdag d. 11. juli

Vi har igen styrket vores bemanding hos Shark – denne gang med Tatevik Nikolian, som er vores nye projektkoordinator. 

Tatevik kommer til Shark & Co. efter mange år på skolebænken Hun er både Cand.Merc. i Brand Management & Marketing Communication og Bachelor i engelsk Negot med fokus på Sprog, Kultur og Kommunikation. Begge dele fra Syddansk Universitet. 

Hvis du tænker, at Tatevik er et usædvanligt navn, er det bare fordi Tatevik er født i Armenien. Så har du brug for assistance på armensk, kan hun faktisk også hjælpe med det. 

Velkommen til Tatevik, som nu blandt andet koordinerer marketingsindsatsen for HJEMME HOS-kæden og dens mange møbelbutikker.

Velkommen til Tatevik

Masser af potentiale i frivillige kæder

torsdag d. 15. februar

I en tid hvor forbrugerne er lokalt orienterede og vil behandles individuelt, er relationen vigtigere for købssituationen end automationen (selv om den kan gøres individuel et langt stykke hen ad vejen). Automationen møder vi online hvor vi kan handle 24/7 iklædt pyjamas hvis vi har lyst. Desværre er det også i høj grad automation, vi møder, når vi opsøger de store shoppingtempler af ensartethed hvor overraskelserne er lean-bestemte og standardiserede. Og så kan forbrugeren jo lige så godt blive hjemme i pyjamassen…udtaler Mette Bonde, Kontaktchef hos Shark & Co. Reklamebureau

Den stramt styrede kæde bliver upersonlig
Men det bliver bare så nemt automatiseret, når man er en stramt styret konceptkæde. Hovedkvarteret tager beslutningerne og eksekverer, så butikschefer eller franchisetager bare skal låse døren op og sige ”hvad kan jeg hjælpe med”. Med koncepthåndbogen i hånden byder en menneskelig robot kunden velkommen. Det er ikke særligt personligt og skaber ingen forventning om overraskelse eller overlevering af god service.

Automationen er for masserne; personlige relationer er for individet. Kan en kæde forene disse to verdener og skabe værdi for forbrugeren, butikken og leverandørerne? Coop forsøger i en vis udstrækning ved at sælge lokale varer. Spar-kæden er på fornavn med den enkelte købmand – i hvert fald på facade-skiltet – og leverandørerne er en munter blanding af brands og private label.

Frihed i frivillige kæder
De frivillige kæder er traditionelt forbundet for at få attraktive priser hos leverandørerne gennem indkøbsvolumen. Og kædekontorene tilbyder desuden forskellige ydelser som hjælper deres medlemmer i hverdagen, herunder også markedsføring. Udfordringen i sådanne kæder er netop ”frivilligheden”. For hvor frie må de være? Her skal vi huske på at det er selvstændigt erhvervsdrivende som ofte har hver deres holdning til sortiment, prissætning, indsats og positionering ud fra deres egen butik. Der kan med andre ord være mange små marketingchefer m.v. i en frivillig kæde. Opgaven er at finde en løsning og et koncept som giver mening for den enkelte butiksindehaver, slutkunden og markedet. Og hvis man er dygtig som kæde tager man også leverandørerne med i løsningen, siger Allan Forum.

Markedsfør den lokale butiks særpræg
Kig på markedet lad butikken være helten og sæt kæden i bagerste led. Opgaven er ikke at ”sælge kæden” – opgaven er at sælge til forbrugeren fra disken i butikken - også online. Der skal sælges en vare og ikke mindst en god oplevelse, siger Mette Bonde.

Vi samlede det tidligere Møbelkæden i et nyt koncept. Limen er et sortiment på 400 m2 som butikkerne kan støtte op om. Resten af butikkernes areal kan de selv bestemme og indkøbe. Det giver frihed til at være købmand og til at præsentere de varer som man af den ene eller anden grund gerne vil forhandle. For selvom Danmark er et lille land, kan der være stor forskel på præferencerne når møbelbutikkerne og slutbrugerne er placeret rundt i landet. Og lige netop den frihed imødeser den nye kæde HJEMME HOS.

Der er også plads til det frie sortiment i kædens tilbudsaviser. Vi markedsfører også deres egne vare online og hver butik får deres egen webshop med både det faste kædesortiment og det sortiment butikken selv har indkøbt. Leverandørerne til det faste sortiment på 400 m2 har været med hele vejen. De har støttet op om det nye koncept og måden at ”tænke kæde på”. Vi har begge haft mulighed for at deltage i møder med leverandørerne og det har været givtigt for alle involverede parter, udtaler Allan Forum.

Det bedste koncept for frivillige kæder
Kan andre frivillige kæder gøre det samme i deres konkurrence med fx konceptkæderne? Eller er selvstændigheden og den lokale indsigt truet? Hvis forbrugerne vil have service, handle og ekspederes lokalt, så mener vi at dette koncept og denne tilgang p.t. er det bedste bud på markedet for de frivillige kæder. Flere kæder siger at de gør det, HJEMME HOS gør det mere – og pt mest, siger Mette Bonde.

Masser af potentiale i frivillige kæder

Det seneste nye ansigt hos Shark & Co. i 2017

torsdag d. 18. januar

Allerede inden vores Online Marketing Konsulent Sarah Pedersen havde været hos Shark & Co. et par måneder, blev hun kaldt ”gamle Sarah”. Det begyndte, da vi fik Sarah Fynbo som ny Projektkoordinator. Og selv om hun er den ældste, er hun altså den nye, mens den yngre er den gamle – forvirret? Det gælder om at bevare ro og overblik, og det er netop det, Sarah Fynbo er god til.

Hun skal blandt andet hjælpe med at koordinere indsatsen for de mange møbelbutikker i Møbelkæden, og hun har da også selv erfaring fra branchen. Sarah har nemlig siddet som henholdsvis eksport- og salgsansvarlig hos Stouby Furniture og Raun.

Velkommen til Sarah, som er det seneste nye ansigt hos Shark & Co. i 2017.

Det seneste nye ansigt hos Shark & Co. i 2017

Forstærkning til Online Marketing

torsdag d. 18. januar

I slutningen af 2017 oprustede vi yderligere hos Shark & Co. Vi fik Online Marketing Konsulent Sarah Pedersen til at rådgive om Sociale Medier og hjælpe med community management.

Sarah kommer med en international baggrund, en kandidatuddannelse i virksomhedskommunikation fra Aarhus Universitet og erfaring fra hummel, hvor hun har været med til at styre deres sociale medieplatforme. Nu nyder Shark & Co.’s kunder godt af Sarahs indsigt, overblik og erfaring.

Forstærkning til Online Marketing

Vi er med til at slå Møbelkæden ihjel

torsdag d. 09. november

”Møbelkæden skal dø nu for at kunne overleve” lyder overskriften på et stort interview med Møbelkædens direktør, Lene Witt Johansen på Wood-Supply.DK. Og formuleret på den måde, er vi hos Shark & Co. med til at slå Møbelkæden ihjel – og føde en ny kæde med en mere tidssvarende profil, et fælles sortiment og en markant større synlighed.

Læs interviewet her

Kædens generalforsamling bakkede med overvældende flertal op om den nye strategi, som Shark & Co. har hjulpet Lene Witt Johansen og Møbelkædens bestyrelse med at udvikle. Nu er vi i gang med at folde strategien ud, så den kan blive synlig i det nye år.

Det er ikke hver dag, et bureau er med til at føde en ny kæde. Derfor er vi hos Shark & Co. stolte – og glade – over at være med i processen om at revolutionere Møbelkæden.

 

Vi er med til at slå Møbelkæden ihjel

TJEN 4% AF DIN OMSÆTNING PÅ 3 TIMER

onsdag d. 25. oktober

Databeskyttelsesforordningen – et ord med lige så mange bogstaver som alfabetet og lige så vigtigt at kunne udenad, hvis du vil beholde dit job i 2018: Hvis din virksomhed ikke har styr på jeres kundedata, hvordan I bruger dem, og hvad kunderne har givet lov til, kan I få en bøde på op til 4 % af jeres omsætning.

Og kundedata er vigtige! The Economist kårede dette forår data som verdens mest værdifulde ressource.

Fordi de virksomheder, der har styr på kundedata, kan både sælge mere til kunderne og komme i kontakt med nye kunder.

Kom til morgenmøde den 16. november

Derfor indbyder vi dig til morgenmøde om data og digital markedsføring, der både handler om, hvad du skal have styr på i forhold til love og forordninger, hvordan du optimerer din digitale tilstedeværelse, og hvad du kan opnå med målrettet markedsføring ud fra de data, du må bruge.

Klik her for Eventprogram-16-11-2017

Så velkommen til Klar – Parat – Ram!

den 16. november kl. 07.00-10.00 i Megascope, Holmboes Allé 13 B, Horsens.

Det er gratis at deltage, men du skal først tilmelde dig:

Send en mail til mail@sharkreklame.dk eller ring til mig på tlf. 4031 3163.

TJEN 4% AF DIN OMSÆTNING PÅ 3 TIMER

NY ONLINE MARKETING MANAGER HOS SHARK & CO.

onsdag d. 09. august

Online Marketing eksperten Jens Peter Nielsen er nu klar til at lave digital salgsoptimering for kunderne hos Shark & Co. Det har han arbejdet med siden år 2000, og efter eget udsagn bruger han ”ufattelig meget tid på Google Analytics", for som hans motto går: "uden data fægter du i blinde”.

Jens Peter har, udover at være en af landets førende SEO-eksperter, en salgs- og marketing baggrund, så målet er udvikling og implementering af digitale strategier samt Google-, lead- og e-commerce-optimering på alle niveauer.

Tidligere har Jens Peter hjulpet både helt store og små virksomheder. Eks. vis har TV2 og Bog & Ide nydt godt af hans rådgivning. Førstnævnte fik øget online omsætningen med 10 mio, og sidstnævnte nåede et ambitiøst online omsætningsmål 3 mdr. før tid. Derudover har firmaer som Pfizer Danmark, VELUX, Bog & Ide, Stanley Healthcare og en lang række SMV'er i alle brancher og mange lande, alle fået flyttet deres online synlighed og omsætning mærkbart.

Både vi og Jens Peter glæder os til de resultater, han vil skabe for vores kunder: flytte deres omsætning og indfri deres mål. Og desuden har vi allerede lært, at Jens Peters kone bager de lækreste muffins.

Ring og book et møde med Jens Peter på 2245 4414.

NY ONLINE MARKETING MANAGER HOS SHARK & CO.

ENDNU EN KAPACITET HOS SHARK & CO.

torsdag d. 22. juni

Så har vi – igen – forstærket bemandingen hos Shark & Co. Denne gang med den erfarne art director Jannick Charmig. Jannick kommer til Shark & Co. fra fire år hos Bestsellers inhouse bureau. Tidligere har bl.a. Grey og Envision i Aarhus nydt godt af Jannicks kompetencer. Herfra har han stor erfaring med strategi- og konceptudvikling – f.eks. inden for kædemarkedsføring – og det får han mere af her hos Shark & Co.

ENDNU EN KAPACITET HOS SHARK & CO.

NYE, GAMLE BILBRANDS TIL SHARK & CO.

tirsdag d. 20. juni

Den elegante Jaguar og den terrængående Land Rover er parkeret hos Shark & Co. Svenskerne skal have et e-magasin med de to hæderkronede britiske bilbrands og Shark & Co. hjælper dem ”over sundet”.

Egentlig er det fordi Shark & Co. laver e-magasiner for Bayern AutoGroup. Eller det er fordi deres læsere er glade for de e-magasiner vi laver for Bayern AutoGroup. I hvert fald er Bayern AutoGroup i familie med British MotorGroup der forhandler Jaguar og Land Rover i blandt andet Sverige. Og de vil gøre mere for at styrke butikkerne og deres relation til nuværende og potentielle kunder.
Ja, det handler også om permissions.
Og derfor er vi hos Shark & Co. nu i gang med et svensk e-magasin om Jaguar og Land Rover som skal hjælpe de to hæderkronede bilbrands på den anden side af Øresund.

NYE, GAMLE BILBRANDS TIL SHARK & CO.

MØBELKÆDEN VIL MERE

mandag d. 12. juni

Shark & Co. har tidligere bevist at vi kan noget med møbler. Det er grunden til at vi er valgt som leadbureau til Møbelkæden. En ny strategi skal styrke kædens medlemmer.
Vi er selvfølgelig begejstrede for den tillid og anerkendelse ledelsen hos Møbelkæden har vist os, og vi glæder os til samarbejdet.

Møbelkæden er blandt Danmarks største og mest erfarne kæder inden for boligindretning. Nu vil Møbelkæden optimere sin markedsføring og profil – som kæde og med respekt for den enkelte butik. Det er det brede udgangspunkt for samarbejdet med Shark & Co. Større synlighed, tydeligere profil og mere effekt. Det gælder både på print, online og i butikkerne. Det gælder både på kæde- og butiksniveau.

Sammen udvikler vi en ny strategi og alt hvad deraf følger. Det starter med at pudse arvesølvet af, skære unyttige tiltag væk og udvikle nye løsninger.

Vi er allerede i gang, og det bliver fantastisk.

MØBELKÆDEN VIL MERE

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk