Nyheder


Shark i alkymisternes fodspor

mandag d. 03. oktober

Shark & Co siger goddag til Dania Jernstøberi og opgaven, der gennem 2500 år har givet skæggede mænd med spids hat, grå hår på hovedet: kunsten at forvandle uædelt metal til guld.

Dania Jernstøberi leverer skræddersyede løsninger i rå og bearbejdet jernstøbegods til nogle af de tungeste industrivirksomheder i verden. Og som altid, er det en konstant udfordring at blive hørt, endsige valgt, når konkurrenterne fra det store udland bider fra sig.

Første skridt i processen er (som altid) at identificere konkurrencekraften. Og vi kan godt afsløre, at den ligger gemt i en kompleks cocktail bestående af jysk grundighed, et stærkt organisatorisk setup, et fleksibelt produktionsapparat og ikke mindst branchens skarpeste specialister.

Heldigvis er vi bedst, når det bliver lidt langhåret og går straks i gang med at omsætte ovenstående til værdiskabende btb-kommunikation med masser af rygrad.

Shark i alkymisternes fodspor

Haj til bords hos The Diner

torsdag d. 29. september

Shark siger ”hello partner” til The Diner og sætter amerikanske specialiteter på menuen. Med fokus på kernekonceptet, er det vores opgave at sikre, at flere danskere smager forskellen på flad fastfood og ægte amerikanske specialiteter lavet fra bunden. Redskabet er sprød kommunikation helt uden pølsesnak. Og vi si’r bare: prøv deres milkshake!

Haj til bords hos The Diner

VI BYDER VELKOMMEN TIL VEJLE BRAND G/S

mandag d. 30. november

Vejle Brand g/s er et helt særligt forsikringsselskab som, efter en bureaukonkurrence, har valgt Shark & Co. Det er vi rigtig stolte af.

Vores oplæg udfordrede Vejle Brand - og faktisk hele branchen - i tilgangen til deres kunder og marked. Der er virkelig ”lagt i kakkelovnen” til markedsføring, profilering og attitude.

Glæd jer til at opleve et modigt og klogt forsikringsselskab.

VI BYDER VELKOMMEN TIL VEJLE BRAND G/S

2 nye kolleger hos Shark & Co.

fredag d. 20. november

Velkommen til Dennis og Sussi!

2 erfarne kræfter med mod, styrke og deres egen mening. Og med et par CV'er som mildest talt er i orden.  

Dennis Evers er ansat som Senior Art Director og har tidligere været ansat hos bl.a.: OPENING, envision og Kidvertising.

Sussi Hougaard er ansat som Art Director i en projektansættelse og har tidligere været ansat hos bl.a.: Ogilvy & Mather og Connect Marketing

2 nye kolleger hos Shark & Co.

Vi byder velkommen til Belimo

onsdag d. 11. november

Mon det er naturligt at være begejstret for regulering? Hvis du spørger Belimo og Shark, så er svaret ja!
Belimo mestrer denne disciplin indenfor vand og luft, og Shark skal ”regulere” websitet og markedsføringen.

Vi glæder os til samarbejdet og velregulerede løsninger til markedet.

Vi byder velkommen til Belimo

Banebrydende 2. generations E-magasin til Bayern AutoGroup

torsdag d. 01. oktober

Fuldendt oplevelse af forhandler og mærke, uden at være der

Shark&Co har pakket et helt bilhus, et globalt brand og et unikt bilkoncept ind i et interaktivt magasin, hvor læseren har mulighed for at komme i dybden med mærket og forhandleren. Løsningen inspirerer og underholder. Der er direkte adgang til aktuelle salgsklare biler, hurtig kontaktmulighed til medarbejdere og en masse spændende features som styrker forhandler, brand og som giver værdi for læseren.

Magasinet tilgodeser alle platforme. Læses magasinet på en smartphone, komprimeres tekstmængden. Så hvis man vil læse hele teksten skal man blot klikke en ekstra gang. Løsningen kan måle trafik og understøtter google iforb med Analytics og SEO.

Oplev magasinet her 

Bayern AutoGroup er en kæde af autoriserede forhandlere af BMW og MINI.

Magasinet blev lanceret i går.

Banebrydende 2. generations E-magasin til Bayern AutoGroup

Nexans – Direct mail med imponerende resultater!

fredag d. 28. august

I en tid med hurtig digital baseret kommunikation, kan nogle af de gamle hæderkronede marketingværktøjer give overraskende resultater. Et godt eksempel på dette er den direct mail, som vi i 2014 udarbejdede for Nexans Denmark A/S. De har nu anvendt mailen gennem et år, og resultaterne må siges at være langt over det forventede.. Mailen består af en personligt stilet papkuffert indeholdende personligt brev, produktprøve og infofolder. Med mailen har man skullet introducere en nyudviklet microswitch, som er beregnet til fiberoptiske netværksløsninger i større byggerier. Målgruppen for mailen var de ledende ingeniørhuse, entreprenører, arkitekter og større installationsvirksomheder.

En mødescore på 75%
Normalt anses det for meget vanskeligt at kommunikere fængende, forståeligt og interessevækkende om meget tekniske produkter. Men med denne mail var graden af personlig tilpasning perfekt, og der blev skabt en kommunikation der var nærværende, interessant og relevant. Og det har med al tydelighed kunnet aflæses af reaktionen hos modtagerne, når de efterfølgende er blevet kontaktet telefonisk:
- Vi har i vores udvælgelse af emner til mailen været meget præcise, og gennem det seneste år udsendt ca. 5 mails om ugen, så der har været tid til at følge op telefonisk. Og jeg må sige at responsen har været imponerende. For hver 10 udsendte mail, har den efterfølgende opfølgning resulteret i ca. 7 møder. Så vores investering i at henvende os på en måde med stor awareness, må siges at være særdeles god og det er ikke sidste gang vi bruger dette værktøj i vores markedsføring og salg, siger Adm. dir. Ole Nielsen, Nexans Denmark A/S, der er et selskab i den store franske verdensomspændende koncern Nexans.

Flere værktøjer i spil
Faktisk lavede Shark en tilsvarende mail over samme skabelon til Nexans Denmark A/S og en udvalgt grossistkæde til præsentation af et andet teknisk produkt: Et nyudviklet krympemuffesæt med skrueforbindere, som anvendes ved kabelsamlinger. Nexans Denmark A/S stillede mailen til rådighed for grossisterne, der så anvendte den over for udvalgte installatørforretninger. I tilknytning til denne mail var der også her instore-materiale, som grossisterne kunne anvende i deres butikker over for deres kunder. Også denne mail scorede ganske højt med en imponerende respons. For at skabe optimal opmærksomhed omkring de to mail, blev de nyudviklede produkter også præsenteret gennem PR og annoncer.

 

Nexans – Direct mail med imponerende resultater!

Kystlandet, VisitHorsens & VisitOdder

onsdag d. 26. august

Vi har udfordret opgaven på flere fronter og det faldt i ”god jord”. Shark blev valgt til partner omkring turistmarkedsføring for både Horsens & Odder på flere fronter. I et tæt samarbejde skal vi udvikle ny branding platform, og bidrage med idéer, inspiration og viden til den taktiske markedsføring - nationalt som internationalt.

Endelig skal vi stå for produktion af de velkendte turistguider i helt nyt format og funktion.

Shark har tidligere været strategipartner i udviklingen af Kystlandets DNA, løfter til markedet og tilhørende materiale. Så det nye samarbejde er derfor en naturlig forsættelse af samarbejdet fra Kystlandet.

Vi har faktisk arbejdet med turisme gennem mere end 15 år. I det arbejde har vi bl.a. modtaget brandingprisen fra VisitDanmark - i øvrigt sammen med bla. VisitHorsens og VisitOdder, så sagt i al beskedenhed: ”Vi ved noget om turisme”.

Kystlandet, VisitHorsens & VisitOdder


Ny hos Shark & Co.

fredag d. 07. august

Så er der kommet nok en haj til flokken hos Shark.

Vores nye AD–assistent: Mette Sørensen, 24 år er startet den 1. august.
Vi glæder os alle til at dykke ned i opgaverne sammen med Mette og i fællesskab skabe de velkendte Shark-løsninger med bid i!

Ny hos Shark & Co.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk