+20%

vækst i landingssider

3,6%

SoMe klikrate

4,6%

SEM klikrate

+100

telefonopkald

Kunde
Adria

Services
Strategi
Branding
Konceptudvikling
Tekstforfatning
Content marketing
Digital startegi
Webdesign
SEO
CRO
SEM
SoMe
Digitalt content

Øget brand awareness og flere leads gennem fælles importør/forhandler-markedsføring

Udfordring

Som et led i at styrke og optimere Adrias markedsføring mest muligt, designede vi en indsats, der på sigt skal inkludere Adrias forhandlere i Danmark.

Målet er, at hver forhandler får gavn af den fælles markedsføring af forhandlernes Adria-sortiment i form af øget brand awareness /opmærksomhed, leads og salg. Men også at de oplever fælles stolthed over mærket og oplevelsen af, at mange bække små gør en stor å.

Resultater

Med en udvalgt Adria-forhandler som testbutik iværksatte Shark & Co. en koncentreret indsats på SEO, SEM og sociale medier.

I forhold til SEO lå fokus på at få søgemaskineoptimeret imod de søgefraser, som kunderne søger efter jævnfør Google Search Console. Indsatsen bevirkede, at vi i løbet af testperiodens første 10 mdr. opnåede 20 % vækst i Adria-relaterede landingssider på den organiske trafik.

På Google Ads kørte vi to kampagner med 5 mdr. mellemrum med fokus på forhandlerens Adria sortiment. Den samlede klikrate (CTR) på 4,6 % for de to kampagner lå pænt over gennemsnittet og gav over 100 opkald til en meget fornuftig pris pr. opkald.

Også klikraten på vores facebookkampagner lå super flot. Med knap 3000 kliks videre til websitet og en gennemsnitlig klikrate på 3,6 % rammer vi langt over Facebooks CTR-gennemsnit på 0,9 % på tværs af brancher.