+643%

stigning i klik

+189%

stigning i eksponeringer

+154%

stigning i klikraten

+11,8

placeringer op på Google

Kunde
Camping-Specialisten

Services
Branding
Konceptudvikling
Visuel identitet
Logodesign
Naming
Tekstforfatning
PR
Content marketing
Digital strategi
Webdesign
SEO
CRO
SEM
SoMe
E-kataloger
Digitalt content
Film
Skilte, facadebannere
Printannoncer

Bedre kendskab og placering på Google med sammenlægning af websites

Udfordring

Da vi designede et nyt koncept til vores kunde Camping-Specialisten, lagde vi deres to butikkers websites sammen til ét hovedsite. Målet var at styrke brandkendskabet og websitets placering på Google.

Resultater

Søgemaskineoptimeringen af det nye site har givet nogle resultater, der er til at tage og føle på: Fra december 2020 til marts 2021 fik det nye website 643 % flere klik, 189 % flere eksponeringer og en klikrate, der steg med 154 %.

Samtidig er sitet samlet set kravlet 11,8 placeringer tættere på toppen af side 1 på Google – trukket godt op af søgefraser som ”ny campingvogn”, der er gået fra bunden af side 1, til toppen af side 1, og ordet ”autocamper”, der nu konsekvent ligger i top-3 på Google. Herudover er et vigtigt søgeord som ”campingudstyr” nu at finde på midten af side 1.

Også på fabrikant-søgeord har vi rykket Camping-Specialisten betydeligt. Søger man på mærker som Bürstner, Tabbert, Knaus, Weinsberg, Adria og Kabe, dukker Camping-Specialisten nu op på side 1.

Så hvor vi før lå i bunden af side 3 på Google, ligger vi nu på midten af side 2 samlet set.  Dette er en virkelig flot præstation taget i betragtning af, at camping-specialisten.dk har over 2.600 sider indekseret på Google. Det er gennemsnittet af 2.600 sider, der lander på midten af side 2.

Den store vækst i eksponeringer, klik, gns. klikrate og gns. position på Google er produktet af en teknisk velfungerende side, som hele tiden bliver optimeret efter, hvad kunderne søger på.