Kunde
Dansk Boligbyg A/S
Services
Branding
Digital strategi/omstilling
Konceptudvikling
Branding
LinkedIn
Digitalt content
Øget indsats på LinkedIn skaber markant succes
Udfordring
I tæt samarbejde med Dansk Boligbyg A/S valgte vi i 2021 at flytte fokus fra annoncering i Børsen til at fokusere mere digitalt – helt konkret på LinkedIn. Det nye fokus skulle give Dansk Boligbyg flere digitale resultater og nye relationer. ”Giv os mindst samme værdi online, som vi får med printannoncer!”, sådan lød udfordringen.
Resultater
Vi startede den digitale rejse med Dansk Boligbyg A/S ved at udvide deres traditionelle markedsføring med en ny digital strategi. En strategi, der er bygget op omkring relevante cases fra udvalgte byggerier, hvor Dansk Boligbyg A/S er totalentreprenør.
I samarbejde med Dansk Boligbyg har vi målrettet deres annoncering på LinkedIn – både til relevante virksomheder og jobtitler. Ved at monitorere og løbende justere i ”målgruppepuljen”, bruger Dansk Boligbyg ikke penge på at annoncere over for irrelevante brugere, men i stedet for rammer de strategisk branchens udvalgte og relevante beslutningstagere. Strategien har også skabt et aktivt engagement på platformen fra både medarbejdere og virksomheden selv.
Den nye digitale strategi har givet Dansk Boligbyg betydeligt bedre og målbare resultater. Deres klikrate er cirka dobbelt så høj som forventet for branchen, ifølge LinkedIn Danmark. Det giver Dansk Boligbyg en klikpris på under det halve og en gennemsnitlig kontaktpris, der ligger mere end 25% lavere end LinkedIns benchmarks. Men det er ikke bare antallet af klik, som er imponerende. Strategien skaber nemlig også relationer, der på sigt kan skabe leads. Samtidig besøger relationerne fra LinkedIn også Dansk Boligbygs website, hvor de bliver længe på siden dvs., de læser indholdet – og klikker sig videre til flere sider på sitet.
”Vi har virkelig fået værdi ud af LinkedIn. Shark & Co. er været en vigtig samarbejdspartner i arbejdet med at styrke vores position på platformen, og gennem god rådgivning og indsigter har vi følt os trygge hele vejen. Derfor har vi også øget budgettet i år. Vi vil bygge videre på de resultater, vi har nået – og nå endnu videre,” siger Dansk Boligbygs adm. direktør, Anton Nørgaard.
Dansk Boligbyg har desuden øget antallet af følgere på LinkedIn organisk med cirka 2.000 på et år, så de nu er over 9.000 følgere. Det er blandt andet et resultat af godt indhold, som rammer korrekt – og som LinkedIn belønner. Det gælder nemlig om at være relevant og levere godt indhold, som brugerne gider bruge deres kostbare tid på. Algoritmen belønner Dansk Boligbyg, fordi der løbende er nyt indhold, som brugerne interagerer med – og fordi Dansk Boligbygs egne medarbejdere gerne deler, liker og kommenterer indholdet. Men det stopper ikke her. Dansk Boligbyg linker flittigt til andre medier og interessenters omtale af de projekter, Dansk Boligbyg har bygget. På den måde skabes et rum for samtale og interaktion med deres relationer.
PR-hjulet skaber relevante vinkler til Dansk Boligbygs cases.