+305

varme leads

+1,4%

konverteringsrate

-55%

CPM

Kunde
Villa apS

Services

Branding
Digital strategi/omstilling
Konceptudvikling
Branding
LinkedIn
Digitalt content

Ikke for hvem som helst eller alle og enhver

Udfordring

I et marked truet af recession melder byggebranchen om en nedgang på 40 %. Der er med andre ord længere mellem kunderne – og kamp om dem som aldrig før. VILLA ønskede at komme udfordringerne i forkøbet og fange de købeklare kunder så effektivt som muligt.

Resultater

Løsningen blev en leadkampagne på Facebook og Instagram, designet så VILLA på forhånd ved, om den potentielle kunde allerede har en byggegrund samt hvor i Danmark, de ønsker at bygge. VILLA har dermed kunne rangere leadsene efter, hvor ’’varme’’ de er og på den måde optimere salgsindsatsen.

Kampagnen kørte i 3 måneder i forsommeren 2022 og indbragte 307 leads, hvoraf 5 har indledt en købsproces med VILLA.

Vi har både arbejdet med specifikke retargeting-målgrupper og en bred målgruppe med interesse i huse og nybyg i hele Danmark. Konverteringsraten lå rigtig flot på 1,4 %. Til sammenligning anser man en Facebook-konverteringsrate på 1 % som værende god.

Prisen pr. konvertering er – udfordringerne taget i betragtning – også yderst fornuftig. Prisen pr. 1000 visninger (CPM) endte fx med at være hele 55 % lavere end den gennemsnitlige pris på tværs af brancher på Facebook i 2022.

Vil du høre mere om, hvordan vi har hjulpet VILLA med at positionere sig med en ny strategi for deres kommunikation og tilgang til markedet?

Se hele casen her