90%

belægning i sommeren 2020

441

organiske Google eksponeringer dagligt

41

daglige besøgende på sommer-opholdssiden 

2,73%

CTR (klikrate) på Facebook – gns. CTR er normalt 0,9%

Kunde
Hindsgavl Slot

Services
Strategi
Digital strategi
Branding
Visuel identitet
Web design + drift af website
Tekstforfatning
Content strategi + plan
E-mail marketing
SoMe
SEO
SEM
Interne og eksterne marketingmaterialer
Marketing hotline i hverdagen

Højeste belægning nogensinde
– midt i corona

Udfordring

Som hotel og konferencecenter var Hindsgavl Slot selvsagt ramt på sin forretning i foråret 2020, da covid-19 holdt sit indtog.

Med omfattende restriktioner for deres ydelser til BtB segmentet, måtte der skrues op for ophold til BtC segmentet, da det i sommeren blev muligt. Der blev designet et særligt sommerophold, som på en tryg måde tilbød et åndehul fra corona. Opholdet kunne grundet restriktioner først promoveres fra medio maj 2020.

Shark & Co. skabte en målrettet, online kampagne, som kombinerede Facebook-annoncer med en koncentreret SEO-indsats. Landingssiden om sommeropholdet på Hindsgavl Slots website blev nøje opbygget, både i forhold til relevante søgeord og brugervenlighed – klare salgsargumenter, nemme call-to-actions og alle tænkelige informationer en kunde skulle bruge for trygt at kunne booke opholdet.

 

Resultater

Ved hjælp af kampagnen oplevede Hindsgavl Slot en belægning på hele 90 % hen over sommeren 2020.

SEO-indsatsen gav bl.a. en gennemsnitlig placering på Google på søgeordet ”sommerophold” på 3,0 (altså toppen af side 1 på Googles resultatliste). Og i den 104-dage lange kampagneperiode opnåede kampagnen dagligt 441 eksponeringer og 41 besøgende på sommeropholdssiden i gennemsnit pr. dag.

På Facebook gav annoncerne en CTR (klikrate) på 2,73% – dvs. hvor mange der klikker sig videre til websitet via annoncen. Tallet indikerer, at målgruppen har fundet indholdet både attraktivt og relevant. Til sammenligning ligger den Facebooks gennemsnitlige klikrate på tværs af brancher på kun 0,9 %.