Kunde
Hjemme Hos
Services
Digital strategi
SEO
SEM
CRO
SoMe
Content strategi + plan
Tekstforfatning
Digital strategi giver øget synlighed, trafik og omsætning
Udfordring
Da vi lavede ny, fælles kæde-webshop til HJEMME HOS og kædens 24 medlemmer, krævede det en tilhørende digital strategi for at skabe øget trafik, synlighed og omsætning.
Løsning
Strategien omfatter blandt andet annoncering på sociale medier (primært Facebook og Instagram), søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering på søgemaskiner (SEM). Alt sammen er blevet implementeret og løbende tilpasset med tilbagekig på de data, vi har indhentet.
På de sociale medier har vi lagt stor vægt på at ramme den rigtige målgruppe på baggrund af data. Vi har sørget for at placere annoncerne optimalt, med den ideelle fordeling af budgettet, og for at holde et stramt kædelook for at styrke kendskabet.
Resultater
Mindre end et halvt år efter lanceringen af det nye website og fælles webshop har hjemmehos.dk set en stigning på 20 % nye besøgende. Og omsætningen i webshoppen er steget med over 60 %. Begge dele sammenlignet med den foregående periode.
Indsatsen på de sociale medier har resulteret i 246 % flere følgere på Facebook og en øget trafik på 301 % nye besøgende til hjemmehos.dk fra Facebook, sammenlignet med de syv foregående måneder.
Den stærke synlighed har bl.a. også givet en stigning på 241 % brugere, der selv taster web-adressen for at besøge hjemmehos.dk. Altså uden søgemaskiner eller links. Det vil sige, at det nye navn HJEMME HOS hænger ved, og brugerne selv kan huske webadressen – et tydeligt tegn på, at kæden nu er endnu mere synlig og almen kendt blandt danskerne.