Kunde
Skærtoft Mølle
Services
Strategi
Digital strategi
SoMe
Content strategi + plan
Tekstforfatning
Øget synlighed, kendskab og brandværdi
Udfordring
Skærtoft Mølle ønskede sig øget synlighed og kendskab til deres brand, da vi først satte os ned og talte strategi med dem. Nå ja – et øget salg i webshoppen ville bestemt også være en bonus.
Samtidig skulle emballagen have et re-design.
Løsning
Sammen med Skærtoft Mølle fastlagde vi en digital strategi for deres brand og satte Key Performance Indicators (KPI’er) for annonceringen på Facebook og Instagram. Med hensigt om at skabe værdi hele vejen rundt – for kunden, for brandet og for bundlinjen – blev annonceindholdet designet specifikt til målgruppen, så de fik lyst til at kommentere, tagge hinanden og dele.
Resultater
Hvad angår den nye, digitale strategi gik det allerede efter to måneder så forrygende, at vi måtte opjustere KPI’erne markant – ellers ville vi nå dem for hurtigt.
Efter fire måneder var trafikken til websitet fra de sociale medier steget med hele 743%. Samtidig så vi en stigning på 35% i direkte trafik, hvor folk selv taster brand-navnet oppe i søgefeltet – et tydeligt tegn på større brandværdi.
Andelen af personer, der klikkede på annoncerne (CTR), lå på knap 14% og 12% på de bedst performende Facebook- og Instagramannoncer. Typisk siger man, at en god CTR på Facebook/Instagram er mellem 2-5%, hvor den gennemsnitligt ligger på omkring 0,72% på Facebook og 0,94% på Instagram. For Skærtoft Mølle var gennemsnittet på 4,4% på tværs af alle annoncer.
PS. De måneder, hvor der har kørt annoncer på sociale medier, har været de bedste måneder i webshoppen nogensinde.